Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

یک زندانی سیاسی کُرد ایرانی دیگر در آستانه اعدام قرار گرفت

دبی - العربیه نت

منابع حقوق بشری امروز یکشنبه 27 – 6 – 2010 اعلام کردند حکم اعدام زینب جلالیان زندانی سیاسی کُرد ایرانی برای اجرا به حوزه اجرای احکام فرستاده شد.

به گزارش سازمان حقوق بشر کُرد که مقر آن اروپا است ، هفته گذشته پرونده زینب جلالیان فعال سیاسی کرد که به اعدام محکوم شده ، در اختیار اداره اجرای احکام قوه قضائیه ایران قرار گرفته است.

بر پایه این گزارش، زینب جلالیان از اهالی شهرستان ماکو، دو سال پیش بازداشت و به اتهام محاربه و همکارى با پژاک در دادگاه بدوى محاکمه و به اعدام محکوم شد.

این حکم در دادگاه تجديدنظر نیز تأیید شد.

بر اساس راى دادگاه ، جلالیان به دليل عضويت در يکى از احزاب مخالف نظام و فعاليت تبليغى مشمول محاربه شناخته و به مرگ محکوم شده است.

بنا بر این گزارش، دادگاه رسيدگى به اتهامات زينب جلاليان بدون حضور وکيل مدافع برگذار شده است.

پس از تأیید حکم اعدام زینب جلالیان در دادگاه تجدید نظر، پرونده او به ديوان عالى کشور فرستاده شد، که در ديوان عالى نيز همان حکم تاييد و به دايره اجراى احکام فرستاده شده است.

دستگاه قضایی ایران ماه گذشته 5 نفر از زندانیان سیاسی که چهار نفر از آنها کُرد بودند به اتهام عضویت درگروه های مسلحانه در زندان اوین تهران اعدام کرد.

این اعدام ها با موجی از محکومیت های بین المللی و نهادهای حقوق بشری مواجه شد . پس از آن مناطق کردستان ایران شاهد اعتصاب سراسری بود.

No comments:

Post a Comment