Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تجمع اعتراضی بلوچهای مقیم نروژ علیه سرکوب؛ شکنجه و اعدام در بلوچستان

 بمناسبت 26 جون روز جهانی منع شکنجه و حمایت از قربانیان شکنجه تجمع اعتراضی یی از طرف بلوچهای مقیم نروژ در مقابل پارلمان نروژ در اُسلو برگزار گردید. این تجمع اعتراضی که حدود دو ساعت بطول انجامید تعدا د بسیار زیادی از بلوچها شرکت داشتند.

تجمع اعتراضی

در آغاز نوشته ای بمناسبت روز جهانی شکنجه از طرف شرکت کنندگان قرائت شد که مورد استقبال بسیار قرار گرفت. در بخش میانی شعارهایی یکصدا از طرف شرکت کنندگان سر داده شد که بر شور وشوق شرکت کنندگان افزود.

شعارهای مهم عبارت بودند از: سرکوب و شکنجه محکوم است. اعدام محکوم است. زندانیان سیاسی بلوچ باید آزاد گردند. سرکوب گران شلیک می کنند بلوچستان خون آلود است. نسل کشی ملت بلوچ محکوم است.

در پایان این این تجمع قطعنامه ای از شرکت کنندگان قرائت شد که اهداف و خواسته های شرکت کنندگان را بیان می کرد. شرکت کنندگان در این قطعنامه اجرای حکم اعدام را بعنوان یک عمل غیرانسانی یاد کردند و خواهان لغو اعدام شدند. سرکوب؛ شکنجه؛ زندان واعدام جوانان ملت بلوچ را به شدت محکوم کردند وخواستار آزادی زندانیان سیاسی بلوچستان و رعایت کامل حقوق بشر برای ملت بلوچ شدند.



در بخش پایانی قطعنامه شرکت کنندگان خواسته های خود را از دولت نروژ مطرح کرده بودند که مهترین آنها عبارت بودند از: محکوم کردن اجرای حکم اعدام و نقض فاحش حقوق بشر در بلوچستان؛ تلاش برای ارسال هیئتی از طرف سازمان ملل برای بررسی حقوق بشر در بلوچستان و پی گیری افراد که از طرف اطلاعات و پلیس امنیت ایران و پاکستان ربوده شده اند. و رعایت کامل حقوق بشر در بلوچستان.

این تجمع اعتراضی در ساعت 18:00 به کارخود پایان پایان داد.


گزارش: حزب مردم بلوچستان واحد نروژ

26 جون 2010

No comments:

Post a Comment