Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

کروبی : پیامبران و ائمه نیر اختیارات ولی فقیه را نداشتند

بیاینه نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران

مهدی کروبی نامزد معترض به نتایج انتخابات بحث بر انگیر ریاست جمهوری سال گذشته ایران و از رهبران اصلاح طلبان این کشور، در پیامی که یکشنبه 2010-6-20 صادرشد، بار دیگر بر وجود تقلب در انتخابات تأکید و از قلع و قمع معترضان توسط نیروهای حکومتی ایران، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش "سحام نیوز" پایگاه خبری نزدیک به آقای کروبی، این رهبر اصلاح طلبان در بیانیه خود با اشاره به حضور پر شمار ایرانیان در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری که خواهان تغییر وضع موجود بودند، بار دیگر بر تقلب در انتخابات تأکید کرد و گفت: "متاسفانه اما عده ای بر اساس تئوری ای که مردم را ناصرحکومت و ولی فقیه می داند نه ناصب آن، به جای شما تصمیم گرفتند و رای خود را به نام شما خواندند."

سپس کروبی به سرکوب معترضان درخیابان ها پرداخت وخاطر نشان کرد: "دیدیم که چگونه اصحاب قدرت پرده حجب و حیا را دریدند، و هزینه این بدنامی را برای حکومت اسلامی خریدند و شهروندان این مملکت را که از رای شان می پرسیدند در خیابان ها به شهادت رساندند و بسیاری را به خاک و خون کشیدند و زندان ها را از فرزندان این نظام و انقلاب پر کردند."

وحدت از بین رفته

نامزد معترض به نتایج انتخابات ایران در ادامه بیانیه خود، به فضای "یأس و سرخورگی" اشاره می کند که تا یک سال پیش به دلیل سیاسیت ای گروهی حاکم که قصد اعمال شیوه های مدیریتی خاص خود بودند و اعمال فشارهایی که برای بسط یک تفکر خاص صورت می گرفت، بر جامعه حاکم بود. اما در عین حال می گوید که نوعی وحدت و انسجامی نسبی در کشور حاکم بود که این هم در اثر "تقلب سازماندهی شده" در انتخابات و برخوردهای بعدی با معترضان به نتایج آن، از بین رفت.

او بیان داشت: " بدین ترتیب اگر تا یکسال پیش وحدت و انسجامی نسبی در کشور حاکم بود، بعد از غارت رأی مردم به وسیله مجریان و ناظران در سایه زور و سرنیزه، ادامه چنان وحدتی غیر ممکن می نمود، آنچنانکه کاندیداها و هواداران ایشان و آحاد مردم نیز نسبت به این ظلم آشکار و بزرگ اعتراض کردند و آنچنانکه به یاد داریم تمام مطالبه آنان در ابتدا در شعار زنده و جاوید ” رأی من کجاست؟ ” تبلور یافت. متاسفانه اما مسئولان مربوطه به جای توجه و رسیدگی به این مطالبه حداقلی و به کار گیری قانون و عدالت، به خشونت و ایجاد فضای امنیتی و بازداشت و شکنجه و آزار معترضین و تشکیل دادگاه های فرمایشی و صدور آرای کلیشه ای روی آوردند و هزینه ای سخت و جبران ناپذیر را بر نظام، کشور و مردم تحمیل کردند.

او افزود بسیاری از رجال و شخصیت های با سابقه حوزه دین و سیاست و انقلاب را کافر، ملحد، محارب، اجنبی و خود فروخته معرفی کردند و چوب حراج بر تمام سرمایه های مادی و معنوی این مملکت و انقلاب زدند." اهانت به بیت امام و مراجع
کروبی در ادامه بیانیه خود به حوادث مراسم سالگرد درگذشت آیت الله خمینی اشاره می کند که در آن با سر دادن شعارهایی علیه سید حسن خمینی نوه آیت الله خمینی و رهبران اصلاح طلبان، مانع از سخنرانی او در این مراسم شدند و آن آن را توطئه "پیاده نظامان وابسته به مراکز قدرت که از پول نفت و بیت المال ارتزاق می کنند" می دادند. او دلیل این توهین ها به سید حسن خمینی را "ایستادن او در کنار ملت" در یک سال اخیر می داند.

کروبی سپس به ماجرای حمله به بیوت آیت الله صانعی مرجع تلقید در قم و مرحوم آیت الله منتظری اشاره می کند: " آنها اما مراجع را نیز مطیع قدرت خود می خواهند و از همین رو پیاده نظام خود را به بیت مراجع می فرستند تا آنها را به بصیرت دعوت کنند و آنگاهی که دعوت به بصیرت گرهی از کار فروبسته شان نمی گشاید، عده ای را اجیر می کنند تا نیمه شب در کمال توحش به بیت آیت الله العظمی صانعی و دفتر مرحوم آیت الله العظمی منتظری حمله کنند و خواستار خروج آنان از قم شوند. تاملی در اخبار این حوادث و فیلم های این حملات وحشیانه به بیوت مراجع و روایات نزدیکان آیت الله صانعی و بیت آیت الله منتظری از این حملات سبعانه کافی است تا پاسخی به این پرسش بیابیم که آیا جایگاه مرجعیت و علمای دین در طول تاریخ شیعه تا کنون چنین مورد بی حرمتی واقع شده است؟"

اختیارات ولی فقیه

نامزد معترض به نتایج انتخابات در ادامه بیانیه خود به این مسآله اشاره می کند که در ابتدا مردم تنها رأی خود را مطالبه می کرند. اما با سرکوب آن ها، مطالباتی دیگر نیز به خواست های آن ها اضافه شد. او به این که معترضان ضد ولایت فقیه خوانده می شوند اعتراض کرده و می گوید: "مگر می شد مردم را به گلوله بست و از آنها خواست که از این خون ریخته شده و مسببان آن نپرسند؟ اما چه کسی طرح این مطالبات حقه و پرسشی حداقلی درباره رای خود را از ابتدا در مخالفت با ولایت فقیه تلقی کرد؟ چرا با توسل به ولایت فقیه تیشه به ریشه قانون اساسی و جهوری اسلامی برخواسته از رأی مردم زده و اختیار و دامنه ولایت فقیه آنقدر توسعه داده شد که بعید می دانم در مواردی این مقدار اختیار از سوی خداوند به پیامبران و ائمه معصومین نیز داده شده باشد و حتی گمان نمی کنم که خدا چنین حقی برای چنین برخوردی با بندگان را برای خودش نیز درنظر گرفته باشد"
آقای کروبی به مخالفت علنی آیت الله خامنه ای در زمان ریاست جمهوری اش با نظر آیت الله خمینی بر سر نخست وزیری میر حسین موسوی اشاره می کند و تأکید می کند علیرغم مخالفت علنی او و 99 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نظر آیت الله خمینی، هیچ کس متعرض آنان نشد.

Source: http://www.alarabiya.net/articles/2010/06/20/111827.html#000

No comments:

Post a Comment