Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

خطر اعدام جان ده نفر دیگر از جوانان بلوچ را تهدید می کند

طبق سخنان رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان پرونده ده تن از افرادی که متهم به همکاری با "جندالله" بازگشائی شده است. بی تردید این مقدمۀ موج جدیدی از اعدام هایی است که در بلوچستان باید اننتظار آن را داشت. باید که با این سیاست آدم کشی به شدت مخالفت کرد.
متن خبر را در زیر بخوانید:
رئيس‌ كل دادگستري سيستان و بلوچستان گفت: پرونده عبدالمالك ريگي مختومه و پرونده 10 نفر از اعضاي دستگير شده گروهك جنايتكار و محارب ريگي فردا در جلسه علني دادگاه بررسي مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام ابراهيم حميدي پيش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتي تشريح برنامه‌هاي هفته قوه قضائيه در دادگستري سيستان و بلوچستان، اظهار داشت: پس از دستگيري سر دسته گروهك محارب عبدالمالك افراد زيادي از اغفال شدگان كه متواري بودند، اعلام ندامت و پشيماني و تقاضاي امان نامه كرده‌اند كه هم اكنون به پرونده 300 نفر از افراد متواري و شرور كه جرائمي در زمينه مواد‌مخدر داشته و شاكي خصوصي نداشته‌اند امان‌نامه داده شده است.
وي افزود: افرادي هم كه شاكي خصوصي داشتند با جلب رضايت شكات، امان‌نامه دريافت مي‌كنند و امان‌نامه‌ها تا زماني اعتبار دارد كه مرتكب جرمي با سابقه امنيتي نشوند.
حميدي ادامه داد: در ابتدا به اين افراد امان‌نامه موقت داده مي‌شود و در صورتي كه در زمان معين مرتكب جرمي نشوند، مي‌توانند امان‌نامه دائم دريافت كنند و با طيب خاطر به آغوش خانواده باز گشته و به زندگي سالم و عادي ادامه دهند.
رئيس‌كل دادگستري سيستان و بلوچستان از ريش سفيدان، معتمدان و خانواده‌‌هاي افراد متواري كه به دلايل مختلف فريب خورده‌اند خواست، تا قبل از اينكه دستگير شوند خود را معرفي و تقاضاي امان‌نامه كند تا در چتر حمايتي حاكميت قرار گيرند كه در غير اين صورت طبق قوانين شرعي، قانوني و دستور احكام قرآن پس از دستگيري اهداي امان‌نامه به آنها مقدور نيست.
وي در زمينه علل محاكمه عبدالمالك در تهران يادآور شد: از سال 82 پرونده‌هاي مختلفي براي او و عواملش تشكيل و تحقيقات گسترده‌اي در مورد اين گروهك صورت گرفت كه به دلايل امنيتي و ارتباط ريگي با كشورها و سازمان‌هاي بين‌المللي، اين مستندات به تهران ارجاع شد و در شعبات ديوان عالي كشور با همكاري دستگاه قضايي استان مورد پيگيري دستگاه قضايي قرار گرفت.
حميدي تصريح كرد: دستگيري مزدور عبدالمالك براي دستگاه قضايي زواياي پنهاني نداشت زيرا قبل از دستگيري او اشراف كامل بر عملكرد اين گروهك وجود داشت و اطلاعات چندان مهمي پس از دستگيري وي به دست نيامد.
رئيس كل دادگستري سيستان و بلوچستان خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه ريگي در بازجويي‌هاي به عمل آمده به تمام اعمال ددمنشانه خود اعتراف كرد، حمايت سرويس‌هاي اطلاعاتي و نيروهايي آمريكايي در اين پرونده كاملا مبرهن بود و به اثبات رسيد.
وي اعلام كرد: اگر در سيستان و بلوچستان هركس در هر جايگاهي از اين گروهك هر نوع حمايتي كرده باشد، برخورد قاطعانه با وي مي‌شود و از مردم هم خواست تا هوشيارانه تمام تحركات سوء و مشكوك را اطلاع‌رساني كنند.

پیوند پایدار

Source: http://maymakoran.wordpress.com/2010/06/21/bibarg-202

No comments:

Post a Comment