Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

در واکنش به گزارش مطبوعات بریتانیا اعلام شد -- ریاض ادعای موافقت با حمله اسرائیل علیه ایران از خاک خود را رد کرد

یک جنگنده اسرائیلی
دبی – العربیه . نت

ریاض گزارش هایی را که در مطبوعات بریتانیا در مورد موافقت سعودی با حمله هوایی اسرائیل ازطریق مرزهای هوایی این کشور منتشر شده ، رد کرد.

بر اساس گزارش امروزیکشنبه 13 – 6 – 2010 مطبوعات سعودی یک مقام مسئول در وزارت خارجه این کشور به خبرگزاری رسمی سعودی ( سپا ) گفته است :" پادشاهی سعودی با استفاده از مرزهای هوایی و یا خاک این کشور جهت تجاوز به هر کشوری قاطعانه مخالف است."

وی افزود " این عملکرد بر رژیم اشغالگر اسرائیل که ریاض هیچ گونه رابطه ای با آن ندارد نیز صدق می کند."

او گفت :" پادشاهی سعودی ادعاهایی را که در مطبوعات بریتانیا در مورد موافقت با هجوم اسرائیل علیه ایران از طریق سعودی که بر اساس اتهام هایی ناروا عنوان شده ، دنبال کرده است."

شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه گذشته تحریم های جدیدی علیه ایران تصویب کرد.

این تحریم ها با موافقت 12 کشور وبا مخالفت برزیل وترکیه تصویب شد ، همچنین لبنان به قطعنامه رای ممتنع داده بود.

شورای امنیت تهدید کرد " اقدامات گسترده دیگری " طی سه ماه آینده پس از گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران اعمال خواهد شد.

سازمان ملل اعلام کرده است به موجب بند 41 فصل هفتم منشورسازمان ملل متحد که بکارگیری سلاح را مجاز نمی شمارد همه تحریم های اعمال شده علیه ایران در صورت تاکید آژانس بین المللی انرژی اتمی بر صلح آمیز بودن فعالیت ایران لغو خواهد شد.

قطعنامه جدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران را گسترده تر کرده و سه شرکت وابسته به سازمان کشتیرانی ایران و 15 شرکت وابسته به سپاه را در لیست سیاه قرار داده است.

این قطعنامه همچنین بر بازرسی کشتی های ایرانی مشکوک تاکید می کند.

No comments:

Post a Comment