Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

مبارزه علیه تجزیه طلبی یا فرو نشاندن عقده های فرو خورده


در شکارگاه ایران
مبارزه علیه تجزیه طلبی یا فرو نشاندن عقده های فرو خورده

کریم بلوچ _ تهل
متاسفانه جریانات تمامیت خواه همیشه در پوشش شعارهای دهن پرکن از به رسمیت شناختن حقوق دیگران ابا ورزیده و ابا میورزند تا چه رسد به اینکه در احقاق حقوقشان با ملتهای تحت ستم و سرکوب همراهی نمایند . همیشه منافع بیشتر خود را در قالب مرزهای مورد نظر خود میبینند و واقعیت وجودی دیگران را در عمل نادیده گرفته و انکار مینمایند و در نهایت برای حفاظت مرزهای مورد نظرشان با سرکوبگران همراه و همگام خواهند شد .



برای این دوستان بیاییم که واقعیت را از زاویه ای دیگر مطرح نماییم . بیاییم امور انتظامی تهران ، مشهد ، اصفهان ، یزد ، قم و ... را به روستائیان بیسواد بلوچ و کرد و عرب بسپاریم ( چرا بیسوادها ؟ به این خاطر که باسوادهای این ملتها را از دم شمشیر گذرانده اند و ... و سیل پاسداران به مناطق بلوچستان ، کردستان ، عربستان ( خوزستان ) همین بیسوادان اصفهانی و ... اند ) .
چنانچه بیسوادان کرد ، بلوچ ، عرب و ... هر روز بر مردم این شهرها توهین و تحقیر نموده و آنها را با شمشیر و گلوله « آدم » نمایند ، این برای مردم تهران و ... خوشایند خواهد بود ؟ اگر ناخوشایند است چرا ؟ آیا مگر بلوچ ، عرب و کرد و ترکمن ایرانی نیستند ؟ چرا نباید انتظامات این شهرها را به مردم فوق بسپاریم همانگونه که انتظامات بلوچستان ، کردستان ، عربستان و ترکمن صحرا را به تهرانی ، اصفهانی ، یزدی و ... سپرده ایم ؟

در حالی که آمار بیکاری در مناطق سنی نشین اعم از بلوچستان ، کردستان ، ترکمن صحرا ، و عربستان بیشترین درسد( صد ) در ایران را دارد ، مردم این مناطق هیچ فیصدشان در نیروهای انتظامی این مناطق بکار گرفته نمیشوند . آخر چرا ؟
برخوردهای خشن دم و دستگاه دولتی ، تبعیضهای علنی و آشکار بر علیه آنها در قانون اساسی کشور ، سرکوبهای عریان و فاشیستی ، تحقیر و مبارزه علیه آداب رسوم ، عقاید ، زبان و مذهب آنها ، بیکاری شدید و بالا در این مناطق ، حاکمیت روستائیان یزدی ، تهرانی و ... در این مناطق و ... آنچه را در این مناطق ساخته است که بر هر رهگذر پیاده که دلشان بخواهد _ همچون دخترک دوازده ساله بلوچ شهید رویا سارانی در مرکز شهر زاهدان ، آنهم پس از بازگشتش از مدرسه و در جلوی چشمان متحیر پدر و مادرش !!! _ شلیک نموده و هر آنچه دل تنگ و غافلشان بخواهد بر سر این مردم بیاورند .
از دستگیری بیمورد . اعدام کودکان 15 و 16 ساله بلوچ و ... همچون شنبه قنبر زهی دریغ نمیشود .
جای سوال است چند درصد مامورین انتظامی این مناطق از مردم بلوچ است ؟ هیچ ؟ چرا ؟
آیا مردم مردم در جاهای دیگر حاضرند که بلوچ و کرد و ... بر آنان آقایی نمایند ؟ پس بفرمایید بلوچ ، کرد و ... را مسلح نموده و برای آقایی به این مناطق گسیل نمایید تا از آمار بیکاران در این مناطق کاسته شود و بلوچ و کرد و ... نگویند که از این خوان یغما بی بهره مانده اند . بگذار تا با عملکری همچون عملکرد پاسداران و بسیجیان غیر بلوچ در بلوچستان ، صدها « عبدالمالک » دیگر در این مناطق هم پیدا شود ...
از قدیم گفته اند : « آنچه را بر خود نمیپسندی بر دیگران مپسند » . ترسم از آن است که حاکمیت تهران صدای خودیها و همزبانان و همکیشان خویش را نمیتواند دریابد و بفهمد ، پس چگونه امکان دارد صدای کرد ، بلوچ ، عرب ، ترکمن و ... را دریابد و جای تاسف من در اینجاست که حتی تهرانیانی که در خود شهر تهران صدایشان شنیده نمیشود ، چگونه است که برای درک کرد و بلوچ و ... تلاش نمینماید و از آنچه در بلوچستان ، کردستان و ... میگذرد و در مقابل کلیه جنایات رژیم در این مناطق ساکت و نظاره گری خاموش هستند . بگمانم منافع « بزرگ » از خوان یغمای ملل ساکن در شکارگاه ایران چشمان آنها را کم سو ساخته است .
بگمانم هیچ ملتی نیست که حضور و پادشاهی بیگانگان را در سرزمین خویش بپذیرد و بپذیرد تا نیروهای مسلح بیگانه و خارجی ( همچون حاکمیت کرد و بلوچ بر تهرانیها و... ) بر آنها امر و نهی نموده و تازیانه تحقیر و مرگ را بر سر آنان فروبارد و فخر آقایی و برتری خویش را با اسلحه توجیه نماید .

http://www.pahra.blogsky.com/1389/03/02/post-17178/

No comments:

Post a Comment