Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تهران زیر پای ٢ میلیون زائر بسیجی


تدارکات سپاه برای ماه خرداد
تهران زیر پای ٢ میلیون زائر بسیجی
نازنین کامدار


همزمان با آغاز خرداد ماه و نزدیکی سالگرد انتخابات سال گذشته، تحرکات نیروهای امنیتی سپاه پاسداران و بسیج، جهت آمادگی برای برخورد با اعتراضات احتمالی مخالفان دولت بیشتر شده است. در تازه ترین تحرکات امنیتی، جانشین سازمان شبه نظامی بسیج به بهانه سالمرگ آیت الله خمینی از "انتقال بیش از دو میلیون زائر" به تهران خبر داده و گفته است که: "در مراسم امسال باید چشم فتنه گران را کور کنیم".

به گزارش خبرگزاری فارس، وابسته به نیروهای نظامی-امنیتی، علی فضلی که در ماه های اولیه سرکوب اعتراضات در سال گذشته، فرمانده سپاه تهران بود، دیروز در یک کنفرانس خبری گفته است: "امسال شاهد اعلام آمادگی برای حضور بی‌نظیر مردم بوده‌ایم و تاکنون بیش از 5 میلیون نفر برای حضور در مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند اما به دلیل محدودیت‌های که در حوزه حمل و نقل زائرین و فضای موجود وجود دارد، این مراسم با حداقل 2 میلیون نفر که به تأیید ستاد مرکزی سالگرد ارتحال امام هم رسیده است برگزار می‌شود. در این همایش سیاسی -الهی 736 هزار زائر از 29 استان کشور و یک میلیون و 264 هزار نفر هم از استان تهران شرکت خواهند کرد. "

جانشین محمد رضا نقدی افزوده است: "حضور باشکوه جوانان و مردم کشورمان در مراسم سالگرد ارتحال امام پاسخی به مستکبران جهان است و چشمان منافقین و فتنه‌گران را کور خواهد کرد".

او مقر استقرار این افراد را "قرارگاه شهید فهمیده" معرفی کرده و ادامه داده است که: "امسال با فعال شدن تمامی کمیته‌ها و بخش‌های مسئول در قرارگاه شهید فهمیده و ایجاد آمادگی و اشراف خوب در همه زمینه‌ها و حوزه‌ها اعم از اسکان و تغذیه، امنیت، مهمان‌های خارجی و... پیش‌بینی می‌شود، مراسم سالگرد ارتحال به خوبی برگزار شود".

انتقال نزدیک به 2 میلیون نیروی شبه نظامی و استقرار آنان در یک پادگان نظامی در شرایطی صورت می گیرد که نگرانی از واکنش مردمی به حوادث پس از خرداد، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. از همین روست که جانشین فرماندهی سازمان شبه نظامی بسیج از کور کردن چشم "فتنه گران" سخت گفته است.
او اعلام کرده است: "کمیته امنیت برگزاری مراسم را از مرزها تا حرم رصد می‌کند و مهمانان خارجی با همکاری وزارت خارجه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج برای حضور در مراسم همراهی و هدایت می‌شوند".

برگزاری این مراسم تاکنون بر عهده "موسسه تنظیم و نشر آثار آیت الله خمینی" بوده و اداره این مراسم توسط سپاه پاسداران بی سابقه است.

در همین حال، محمد علی انصاری، برادر حمید انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار آیت الله خمینی، که سالهاست به عنوان دبیر ستاد برگزاری این مراسم معرفی می شود، امسال در حاشیه ستادی قرار گرفته است که علی فضلی و سازمان شبه نظامی بسیج و یگان های سپاه پاسداران آن را اداره می کند.

آنطور که ایلنا، خبرگزاری اصلاح طلب کارگری ایران گزارش داده است، وی که همچنان به عنوان "دبیر ستاد مرکزی" کنفرانس خبری برگزار می کند، در تازه ترین سخنان خود از "برنامه ریزی گسترده و منسجم سپاه و بسیجگ برای برگزاری این مراسم سخن گفته است.

در همین حال ستاد مرکزی نمازجمعه تهران نیز از برگزاری مراسم نماز جمعه با سخنرانی آیت الله خامنه ای در مقبره آیت الله خمینی خبر داده است. به گفته علی فضلی "حضور رئیس جمهور به عنوان سخنران پیش از خطبه قطعی شده است" و سخنرانی سید حسن خمینی نیز به گفته فضلی "فعلا قطعی" اعلام شده است.

همزمان با انتشار اخبار مربوط به نقل و انتقال سازمان یافته نیروهای شبه نظامی در آستانه سالگرد حوادث خرداد ماه، محمد رضا نقدی، رئیس سازمان شبه نظامی بسیج هم دوروز پیش ضمن سخنانی که "سپاه نیوز" آنرا بازتاب داد، از "حمایت مدعیان خط امام از تروریست ها" سخن گفته و افزوده است: "این افراد از تروریست‌های بمب‌گذار و قاتلین عزاداران امام حسین حمایت می‌کنند و می‌گویند چرا آنها را اعدام کردید و در عین حال خود را افرادی اسلام‌گرا و معتقد به خط امام معرفی می‌کنند. وجود این افراد شخصیت معاویه و یزید را برای ما تفسیر و باورپذیر کرده است".

او درباره مراسم نیز گفته است: "اگر وسایل حمل ونقل و شرایط مهیا بود 30 میلیون نفر در این مراسم شرکت می‌کردند و انشاءالله با فراهم شدن وسایل، باشکوه‌ترین نماز جمعه تاریخ را در روز 14 خرداد خواهیم دید".
سخنان نقدی در حالی بیان شده که سایت جوان آنلاین، ارگان اینترنتی نزدیک به سپاه پاسداران نیز در خبری از "احتمال تکرار فتنه انگیزی در مناسبت های پیش رو" خبر داده است.
این سایت مدعی شده است که محمد موسوی خوئینی ها در دیداری با "سران فتنه" گفته است: "ناراضی‌ها بزودی بمب‌گذاری و ترور را آغاز خواهند کرد. البته وی هیچ اشاره‌ای به ارتباط خود، با بمب‌گذاران و روندی که باید ادامه پیداکند، نکرده است".
منبع آگاه جوان ادامه داده است: "این اظهارات آخرین تلاش‌های ناکام جریان فتنه برای فتنه انگیزی در آستانه مناسبت‌های پیش رو از جمله 14 و 15 خرداد است. حال آنکه در صورت تکرار فتنه‌انگیزی کنترل صبر ملت انقلابی با دشواری‌هایی روبه‌رو خواهد بود".

© Rooz online

No comments:

Post a Comment