Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تحریم های بین المللی ناشی از" بی تدبیری " و " ماجراجویی " خوانده شد -- میرحسین موسوی : فساد ، دروغ و بی تدبیری در ایران رخنه کرده است


میرحسین موسوی : فساد ، دروغ و بی تدبیری در ایران رخنه کرده است


دبی – العربیه . نت
 
میرحسین موسوی نامزد معترض به نتایج انتخابات گذشته ایران گفت : " این روزها به دلیل رخنه فساد ، دروغ و بی تدبیری، ملت ما در مقابل امتحان های بزرگی قرار گرفته است."

موسوی در دیدار با خانواده سرداران جنگ ایران وعراق که شب گذشته برگزارشد با ذکر خاطراتی از دوران جنگ تاکید کرد " روحیه ایثار تنها سرمایه ای است که اکنون ملت ما هم در مقابل خطر هجوم خارجی و هم هجوم فساد و خودرایی و استبداد دارد."

بر اساس گزارشی که سایت کلمه امروز یکشنبه 23 – 5 – 2010 منتشرکرد موسوی با اشاره به برخورد حاکمیت با معترضان گفت:" آزادی و عدالت به صورت خود بخودی در اختیار مردم قرارنمی گیرد . نه آزادی و نه عدالت در حوزه عمومی داده شدنی نیست بلکه آزادی و عدالت را باید با فداکاری و ایستادگی و تدبیر به دست آورد و از آن حراست کرد."

وی افزود : " این روزها به دلیل رخنه فساد ، دروغ و بی تدبیری، ملت ما در مقابل امتحان های بزرگی قرار گرفته است. سقوط تولید ناخالص داخلی به نیم درصد در سال گذشته مانند از سر گذراندن یک حمله بزرگ از سوی دشمنان خارجی است. "

به گفته او " فشار این سقوط بر تولید گران است و فقر و بیکاری و بیچارگی سنگینی را به دنبال دارد، فشار به کارگران، معلمان ، کارمندان و روستائیان بیشتر است."

این نامزد معترض به نتایج انتخابات راه برون رفت از بحران سیاسی داخلی را " بازگشت به سوی مردم " به شمار آورده و از حاکمیت خواست اصول مربوط به حاکمیت مردم را محترم بشمارد.

او گفت :" راه حل برگشت به سوی مردم است. راه حل در جلب حمایت مردم است و اینکار جز از طریق به رسمیت شناختن حق مردم برای حاکمیت بر سرنوشت خود ممکن نیست. فصل سوم قانون اساسی را بدون کوچکترین تغییری اجرا کنید . خواهید دید که دوباره دورنمای صبح امید پیدا خواهد شد."

میرحسین موسوی خطاب به حاکمیت گفت :" شما نمی توانید مسائل داخلی و خارجی را با بستن روزنامه ها و پر کردن زندان ها مهار کنید. احترام به ملت و احترام به کرامت ذاتی انسان ها خشت اول همه اصلاحات است. اینکه عده ای با چوب و چماق در زندان و بیرون زندان بر سر مردم بزنند همان سیاست های قاجاری ها است."

تحریم های بین المللی

میرحسین موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش قدرت های بزرگ برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران این تحریم ها را ناشی از " بی تدبیری " مسئولان برنامه اتمی و " ماجراجویی در سیاست خارجی " دانست.

او گفت : "تحریم ها ناشی از بی تدبیری است اما با آن مخالفیم ، در این صف کشی بدون کوچکترین تزلزل در کنار ملتیم."

وی افزود : " ما گرچه وضعیت بوجود آمده را ناشی از سو تدبیر و ماجراجویی در سیاست خارجی کشور می دانیم ولی نمی توانیم با این تحریم که روی زندگی مردم اثر خواهد گذاشت موافق باشیم."

No comments:

Post a Comment