Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

مقدمات اعدام عبدالمالک ریگی فراهم می شود


مَی مَکُران ـ به دنبال اعدام عبدالحمید ریگی، دادگاه عبدالمالک ریگی نیز در یکی از دادگاه های تهران برگزار شد. در اخبار منتشر شده آمده است که به دلیل اهمیت موضوع، رئیس قوه قضائیه این پرونده را به جای ارجاع به دادگاه زاهدان، آن را به دادگاه های تهران داده است. به نظر می رسد مقامات امنیتی رژیم اصرار دارند که مقدمات به اصطلاع قانونی عبدالمالک ریگی هر چه زودتر فراهم شود.

سایت خبری تابناک در مورد این خبر نوشت:
دادگاه ریگی برگزار شد.
جلسه رسیدگی به اتهامات عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی شرق کشور در یکی از شعب دادگاههای انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی توحیدی برگزار شد.
پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران خبر داد: در این جلسه دادگاه که با حضور متهم ، وکیل وی و نماینده مدعی العموم تشکیل شد ، کیفرخواست صادره علیه متهم به اتهام ” محاربه و افساد فی الارض ” توسط نماینده دادستان قرائت شد.
معاون دادستان تهران بعنوان نماینده مدعی العموم در کیفرخواست صادره با اشاره به 79 مورد جنایات متهم عبدالمالک ریگی و گروهک تحت سرکردگی وی بخصوص در به شهادت رساندن دهها تن از مردم بیگناه ، از دادگاه برای متهم ریگی تقاضای اشد مجازات کرد.
این گزارش حاکیست در جلسه دادگاه که در دو نوبت صبح و بعدازظهر تشکیل شد ، شکات و خانواده های شهدای اقدامات تروریستی گروهک مذکور نیز حضور داشتند که با قرار گرفتن در جایگاه ، ضمن اعلام شکایت خود ، به بازگویی روند شهادت بستگانشان اقدام کردند.
بر پایه این گزارش ، در پی قرائت کیفرخواست مدعی العموم و اظهارات شکات ، متهم به دفاع از خود پرداخت و ضمن قبول اتهام و جنایات ارتکابی ، اقدامات خود را اشتباه خواند و تاکید کرد جنایاتش با موازین اسلامی و انسانی در تضاد بوده است و در ادامه از عوامل گروهک خود نیز خواست که اشتباهات او را تکرار نکنند. وی همچنین خواستار بخشش از سوی شکات پرونده شد.
متعاقبا در ادامه جلسه دادگاه ، وکیل متهم نیز به دفاع از موکل خود پرداخت و اعلام کرد لایحه دفاعیه خود را متعاقبا به دادگاه ارایه خواهد کرد.
این گزارش حاکی است، با توجه به اهمیت پرونده و اتهامات عبدالمالک ریگی، پیشتر رسیدگی به اتهامات نامبرده به دستور رییس قوه قضائیه و موافقت دیوان عالی کشور به دادسرا و دادگاههای تهران احاله شده است.

No comments:

Post a Comment