Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

شکنجه وحشیانه و محکومیت سنگین یکی از هموطنان بلوچ

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی عباس بادفر که از هموطنان بلوچ واز جمله دستگیر شدگان بی نام نشانی است که در آذرماه 1388 در بلوچستان دستگیر شده است به حکم سنگین و غیر انسانی 10 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت محکوم شده است.
زندانی سیاسی عباس بادفر آذرماه 1388 در بلوچستان دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل می گردد . او چندین ماه در سلولهای انفرادی در بند مخوف 209 زندان اوین تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی قرار می گیرد. بدلیل بی نام و نشان بودن این زندانی سیاسی با شیوه های وحشیانه مورد شکنجه قرار گرفته است و مدت طولانی را در سلولهای انفرادی بسر برده است. او همچنین چندین بارتوسط شکنجه گران (بازجویان) تهدید به قتل و اعدام شده است.
آقای بادفر اخیرا از زندان اوین به بند 6 زندان گوهردشت تبعید شده است. او بدون داشتن وکیل و حق دفاع از خود مورد محاکمه قرار گرفته است و بر مبنای اتهام محاربه وداشتن ارتباط با سازمان مجاهدین خلق محاکمه و به 10 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت کرج محکوم شده است.
علیرغم گذشت مدت طولانی از شکنجه های وحشیانه ولی هنوز از آثار شکنجه های جسمی رنجی می برد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری خودسرانه و شکنجه های وحشیانه و مورد محاکمه قرار دادن این زندانی سیاسی بدون داشتن وکیل و حق دفاع از خود را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای متوقف کردن جنایتهای سیستماتیک و سازمان یافته در زندانهای قرون وسطائی رژیم ایران است.

08 خرداد 1389 برابر با 29 می 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگران ویژه دستگیریهای خودسرانه و شکنجه سازمان ملل متحد
http://hrdai.blogspot.com

No comments:

Post a Comment