Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

حکم اعدام عبدالحمید ریگی برادر رهبر " جندالله " اجرا شد

دبی – العربیه .نت

دستگاه قضایی ایران امروز دوشنبه 24 – 5 – 2010 اعلام کرد حکم اعدام عبدالحمید ریگی برادر رهبرسابق گروه جندالله در زندان زاهدان اجرا شد.

عبدالحمید ریگی قرار بود در ژوئیه سال گذشته به همراه 13 تن دیگر از متهمان به عضویت در گروه جندالله اعدام شود اما حکم او به تعویق افتاد.

پیش از این تلوزیون دولتی ایران اعترافات او را علیه این گروه مسلح پخش کرده بود.

بر اساس اطلاعیه دادگستری سیستان و بلوچستان عبدالحمید ریگی به اتهام هایی چون راهبندی و سرقت مسلحانه ، آدم ربایی، حمله به پاسگاه مرزی و کشتن تعدادی از نفرات نیروی انتظامی، ربودن دو تبعه هندی و دو تبعه ایرلندی و آلمانی و مشارکت در یک رشته عملیات دیگر و " تحصیل مبلغ پانزده میلیارد ریال مال نا مشروع از آدم ربایی های مورد نظر" به اعدام محکوم شد.

حکم اعدام عبدالحمیدریگی چند ماه پس از آن اجرا شد که نیروهای امنیتی ایران عبدالمالک ریگی رهبر جندالله را هنگامی که قصد داشت به قرقیزستان سفر کند ، دستگیرکرد.

گروه جندالله طی سالهای گذشته در استان سیستان وبلوچستان مسئولیت چندین عملیات مسلحانه را برعهده گرفته بود و در آخرین عملیات گسترده در یک هجوم انتحاری هنگام گردهمایی فرماندهان سپاه با سران طوایف بلوچ 41 تن ازجمله جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه و چندتن از فرماندهان محلی سپاه را کشته بود.

این گروه می گوید علیه " تبعیض مذهبی وقومی " حکومت مرکزی علیه اهل سنت وبلوچ ها مبارزه می کند اما مقامات رسمی ایران اعضای جندالله را به وابستگی به غرب واسرائیل متهم می کنند.

No comments:

Post a Comment