Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

کروبی: مراجع قضایی پناهگاه مردم نیستند

کروبی: نمایندگان مجلس پیاده نظام چکمه پوشان شده اند


مهدی کروبی یکی از رهبران مخالفان دولت ایران از عملکرد دولت، نمایندگان مجلس، و دستگاه قضایی به شدت انتقاد کرده است.

به گزارش سحام نیوز، سایت رسمی حزب اعتماد ملی، آقای کروبی در نامه ای خطاب به آیت الله موسوی اردبیلی از مراجع تقلید شیعه و از روسای پیشین قوه قضاییه، از شرایط فعلی کشور ابراز تاسف کرد.

به نوشته آقای کروبی قوه قضائیه به ابزار حاکمیت و نهاد های امنیتی و نظامی تبدیل شده و نهادی برای برای ایجاد ارعاب و بازداشت تبدیل شده است.

آقای کروبی در نامه خود همچنین از وجود نداشتن "هیچ مرجع قضایی که پناهگاه مردم باشد" ابراز ناراحتی کرد.

مهدی کروبی نوشت: "به گفته برخی از کسانی که آزاد می‌شوند بازجوها می‌گویند که تعیین حکم در اختیار آنها و نهادهای دیگر است و قاضی و دستگاه قضایی در این باره تصمیم گیرنده نیستند."

آقای کروبی همچنین به شدت از وضع مجلس و نمایندگان انتقاد کرد و نوشت نمایندگان مجلس به جای این که وکیل مردم باشند به " پیاده نظام چکمه پوشان" تبدیل شده اند.

رئیس دولت فعلی ایران با رفتارهای عجیب و غریب و منحصر به فرد موجب تحقیر ملت ایران در دنیا شده است. وی که عطش سفر خارجی دارد با سخنان خود و مکاتباتی که هیچ‌گاه به او پاسخ داده نمی‌شوند ... موجبات وهن کشور را در عرصه جهانی فراهم کرده است

مهدی کروبی
آقای کروبی با اشاره به نامه ۱۷۵نماینده مجلس که خواستار بازداشت او و آقای موسوی شده بودند نوشت: "کسی که وارد این صحنه ها شد این تهدیدها برایش ارزش ندارد."

سیاست خارجی دولت محمود احمدی نژاد و "رفتار غیردیپلماتیک" او نیز در نامه آقای کروبی مورد انتقاد گرفته است.

آقای کروبی با اشاره به نوشت: "رئیس دولت فعلی ایران با رفتارهای عجیب و غریب و منحصر به فرد موجب تحقیر ملت ایران در دنیا شده است. وی که عطش سفر خارجی دارد با سخنان خود و مکاتباتی که هیچ‌گاه به او پاسخ داده نمی‌شوند ... موجبات وهن کشور را در عرصه جهانی فراهم کرده است."

در بخش دیگری از نامه آقای کروبی از وضع اقتصادی ایران انتقاد شده است.

به نوشته آقای کروبی "وضع بانک ‌ها، رکود مالی، بیکاری، نابسامانی مدیریت اقتصادی، بی‌انضباطی مالی، گشاده‌دستی بی‌حد و حدود از جیب ملت، توقف پروژه‌های عمرانی در بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش نفت، تورم و گرانی بیش از هر زمان دیگر برای همه مردم مشهود است."

آقای کروبی در نامه اش از این که دولت هنوز نتوانسته است "ساده‌ترین گره‌های اقتصادی مردم را باز کند" انتقاد کرده است.
BBC

No comments:

Post a Comment