Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

اعدام و ترور چهار شهروند بلوچ طی روز گذشته



اعدام و ترور چهار شهروند بلوچ طی روز گذشته
عدالت نیوز: طی دور روز گذشته 25 اذرماه 13955 چهار شهرند بلوچ ترور و اعدام گشته اند.روز گذشته سه شهروند بلوچ در زندان بندر عباس به اتهام واهی مواد مخدر اعدام گشتند. هم چنین یک شهروند دیگر در بلوچستان نقطه شمالی شهر زاهدان در منطقه گراغه و تله سیاه مورد هدف تیراندازی نیروهای رژیم قرار گرفت کشته و همراه وی زخمی و بازداشت گشته است. 
طی روز گذشته سه شهروند بلوچ در زندان بند عباس بنامهای ۱۱- مسعود کرمزهی فرزند قادربخش ۲- نهتانی ۶۵ ساله ۳ – وبلو گمشادزهی فرزندشندی با۶۵سال سن و۷سال زندان روزچهارشنبه هفته جاری اعدام شدند. 
 و امان الله نهتانی عرف ملنگ نهتانی در زاهدان ترور شد.اتهامات وارده به ملنگ نهتانی اشرار و قتل بیش از 75 تن از نیروهای دولتی در سال 1365 می باشد و این در حالی است که نامبرده ساکن زاهدان و هیچ گونه پرونده قضایی نداشته است.با وجودی که نامبرده یکی از افراد با نفوذ ونام اشنای طایفه نهتانی می باشد و ساکن زاهدان بوده است.چرا در طول این سالها هیچ اقدامی جهت بازداشت و پیگیری پرونده وی نشده است و پس از ترور این شخص اتهام اشرار و قتل بیش از 75 تن از پرسنل انتظامی و کمیته به وی انگ خورده است؟
 اتهام زنی به قربانیان بلوچ توسط نیروهای رژیم اهرمی جهت عدم پیگیری و تهدید پرونده جنایت نیروها و فرار رو به بالایی است از عدم پاسخگویی به نهادهای بین المللی و سرپوش گذاشتن جنایت نسل کشی در بلوچستان. تاکنون بیش از سی هزار شهروند بلوچ به اتهامات واهی در بلوچستان توسط نیروهای دولتی کشته و ترور شده اند.

No comments:

Post a Comment