Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

عدالت نیوز؛ وضعیت نامناسب و کمبود امکانات در بیمارستان چابهار موضوعی است که بارها و بارها خبر ساز شده است اما با این وود هیچ تغییر محسوسی در وضعیت و شرایط نامناسب این بیمارستان بوجود نیامده است.



عدالت نیوز؛ وضعیت نامناسب و کمبود امکانات در بیمارستان چابهار موضوعی است که بارها و بارها خبر ساز شده است اما با این وود هیچ تغییر محسوسی در وضعیت و شرایط نامناسب این بیمارستان بوجود نیامده است.
در همین زمینه گزارشهایی به کمپین فعالین بلوچ رسانه مستقل و خبری بلوچستان رسیده است که نشان میدهد پزشکان این شهرستان در اقدامی عجیب آپاندیس دو بیمار بلوچ را بجای کلیه آنها مورد عمل جراحی قرار داده اند!
"عبدالستار درخشنده و محمد جدگال" دو بیماری هستند که در بیمارستان امام علی چابهار پزشک معالج "دکتر طالبی" بجای سنگ کلیه آپاندیس آنها را عمل کرده است.
 عبدالستار درخشنده در گفتگو با کمپین فعالین بلوچ اظهار کرده است: "من از دشتیاری با نامه بهداری محل خود به بیمارستان امام علی چابهار مراجعه کردم و پزشک بدون آزمایش من را به اتاق عمل برد و بر من عمل آپاندیس انجام داد."
علاوه بر این آقای درخشنده خبر داده است که: "یک بیمار دیگر بنام راشد بلوچ تصادف کرده و پای او شکسته است و به بیمارستان امام علی مراجعه کرده دکتر تیموری پزشک جراح او را به بخش هم منتقل نکرده و در گوشه ای از سالن بیمارستان از درد می نالد، پزشک او را عمل نمی کند و به او گفته به مطب من مراجعه کن پنچ میلیون واریز کن تا تو را عمل کنم."
ایجاد پیش شرط برای معالجه بیماران اورژانسی و تصادفی در بیمارستان چابهار در حالی است که مطابق قوانین مکتوب هزینه های بیماران تصادفی رایگان است.
قابل یادآوری است سال گذشته پزشکان بخش زایمان در بیمارستان امام علی چابهار در اقدامی ناشیانه برای خارج کردن بدن یک نوزاد هنگام تولد سر او را قطع کردند و با عمل سزارین بدن او را خارج کردند.
 تکرار مداوم اینگونه حادثه ها باعث شده است که مردم بومی بلوچ به این بیمارستان ها لقب قصابخانه یا کشتارگاه بدهند!


No comments:

Post a Comment