Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

مدارس کپری زینت روستاها و بخش های مختلف بلوچستان

مدارس کپری زینت روستاها و بخش های مختلف بلوچستان
مدارس کپری زینت روستاها و بخش های مختلف بلوچستان با معلمان غریب الخلقه
 اری تا دلت بخواهد در بلوچستان از این نوع مدارس ضد زلزله و کم هزینه وجود دارد فقط کافی است جاده اصلی را رها و به کوره راههای روستایی که در امتداد جاده وجود دارند ادامه مسیر دهید. و در این میان به روستاهایی برخواهید خورد که نه سواره پیاده باید امتداد مسیر دهید.
روستاهایی که با مشکلات عدیده حیاتی چون اب و خوراک مواجه هستند و در فقر مضاعفی بسر می برند.اما در این روستاهای محروم و یکرنگ و همسان و یک دل تنها چیزی که چشم شما را به خود جلب می کند و رنگین_اری رنگین چون پویش و گویش مختلفی دارد با بقیه اهالی روستا و ان موجود غریب الخلقه و پستی است از جنس زابلی های کولی در روستاهایی که با مشکل حیاتی خرید و وارد کردن اجناس و مواد خوراکی روبرو هستند و از مرکز استان و یا شهرها فرسنگها فاصله دارند و در نقاط صعب العبور هم قرار دارند معلم کولی به راحتی جابجا و انتقال داده میشود.
 حال جای سوال این جاست که در این روستاها جوانانی سرشار از نیروی کار وبعضا در میان اینها جوانانی تحصیل کرده در جد سیکل و دیپلم هم وجود دارند چرا باید کولی از زابل با تحمل هزینه های گزاف و ائتلاف وقت بسیار راهی این روستاها و بخش ها شود.
اگر حساب ایاب و ذهاب هفتگی را همراه سایر مخارج راه در نظر بگیریم در خواهیم یافت که حقوق این معلم پس مانده و باقی مانده ای نخواهد داشت و گویا حاتم با خرج و هزینه شخصی کمر به باسواد کردن فرزندان بلوچ بسته است .
 اما واقعیت چیزی دیگر است. زیرا در این مدارس دانش اموز براساس یادگیری نمره ای نمی گیرد و قبول نمی شود بلکه براساس رشوه گیری است برنامه ..
 اری هر هفته معلم کولی کوله پشتی اش را پر از تخم مرغ محلی و شیر و شیلانچ(کشک محلی)و خرما و شیره خرما و بینگ (عسل )و بعضا در مواردی با هنر دست زنان بلوچ پر و روانه زابل جان می شود.
 و بهترین اتاق روستا هم در اختیار این کولی و هم چنین روزانه یا هفته ای یکی از اهالی روستا تضمن خوراک وبهداشت و حمام این موجود را برعهده گرفته است.
 و پس از مدتی هم سایه بگیر و ببندها و فشارها بر اهالی روستا افزایش می یابد و شایعه هم بصورت گسترده پخش میشود که وزارت از شام شب وایاب ذهاب مردژی خبر دارد که کی و کجا و در کدام ساعت صورت گرفته است.
 با این حال درخواهیم یافت که حقوق اموزش و پروش حقوقی ایابی و ذهابی است و بن اصلی از وزارت اطلاعات دریافت میشود. و ما بی خود به این و ان از خودمان مشکوک و گیر داده ایم .ما سالها با هم در زیر یک سقف چنین مشکل و معضلی نداشتین چطور با ورود این کولی ها و دیگر غیربومیان اوضاع شام شب ما هم گزارش میشود.
 گسترش فقر فرهنگی و در اختیار گرفتن نبض مردم از فعالیتهای این کولی می باشد .که هم اینده کسی اعتراضی از باسواد بودن و ادعای کار و اشتغال نکند و هم چنان اگر صدای اعتراضی در این فشار فقر و بدبختی بلند شد فورا در نطفه خاموش شود و گسترش پیدا نکند.
 اری پدر خرسند از اینکه فرزند را سپرده به فرهنگ غافل از اینکه معلم کولی زابلی با هر دو دارد سر جنگ.
معلم کولی به جای تدریس الفبا دانش اموز بلوچ را می فرستد به قعر جهنم بی سروپا ،از طرفی دیگر تمامی اطلاعات مربوط به مردم روستا را می گیرد و گزارشات مفصلی به وزارت ارجاع می دهد.
 فرزند بلوچ کنون وقت ان رسیده که به ان اندازه از رشد انقلابی رسیده باشی که بدانی تنها راه باقی مانده در دست گرفتن ادارات و اختیارات کامل در بلوچستان به دست خودماست و هر چه زودتر و سریعتر این عوامل بدبختی و فساد و ناامنی را از مناطق تحت سلطه و زندگی خویش خارج کنیم.
 به یقین و باوری راسخ می گوییم با اخراج زابلی های کولی و دیگر غیر بومیان راه پیشرفت و رشد از هر نظر در بلوچستان شکوفا خواهد گشت .و این رشد و شکوفایی به من تو او و همه ما بستگی دارد تا بصورت فردی و یا بصورت جمعی این موجوادات غریب الخلقه چاپلوس و جاسوس و عوامل فساد و بدبختی را اخراج نماییم.
دستان یاریگر شما نجات دهند بلوچستان مظلوم
محمود بلوچ
#بلوچ_وبلوچستان_مظلوم

No comments:

Post a Comment