Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

دو کشته در تیراندازی افراد مسلح در ایرانشهر


دو شهروند ایرانشهری در اثر تیراندازی افراد مسلح ناشناس در ایرانشهر جان خودشان را از دست دادند.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، در اثر تیر اندازی راکبان خودرو پژو در خیابان کارگر ایرانشهر به راکبان خودروی پراید دو نفر از سرنشینان پراید کشته شدند.
مهاجمان بعد از تیر اندازی از محل متواری شدند و تا تنظیم خبر هویت مهاجمان و قربانی ها مشخص نیست.
بسیاری از اندیشمندان و فعالان بلوچ معتقد اند که توزیع سلاح توسط سپاه پاسداران در بین قبایل “به منظور تامین امنیت بومی” بخاطر نبود سازکارهای ریشه ای و بخاطر شرایط امنیتی حاکم، باعث نا امنی شده است. گاهی سلاح های سپاه در دست برخی از “سارقان” و “شرور ها” نیز مشاهده شده است.
این موضوع واکنش ائمه جمعه را در پی داشته است. مولانا عبدالحمید امام جمعه زاهدان، مولوی محمد یوسف حسین پور امام جمعه و مدیر حوزه علیمه گشت، مولوی عبدالرحمن چابهاری امام جمعه چابهار و مدیر حوزه علمیه جامعه الحرمین، مولوی طیب ملازهی امام جمعه مسجد نور و مدیر حوزه علمیه شمس العلوم ایرانشهر را میتوان از جمله ائمه جمعه ای دانست که نسبت به توزیع سلاح توسط سپاه دربین مردم بومی و طوائف بلوچ انتقاد کرده و سلاح های توزیع شده را دلیل افزایش نا امنی های مسلحانه خوانده اند.
سپاه پاسداران از سال ۸۸ به طور رسمی مسئول تامین امنیت استان سیستان و بلوچستان است. که با اجرای طرح بسیج عشائر اقوام به مسلح کردن طوائف بلوچ نمود.

http://www.balochcampaign.info/?p=10064

No comments:

Post a Comment