Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

مردم آزاری نیروهای سپاه پاسداران بر علیه مردم بلوچ



بگزارش عدالت نیوز؛ دو روز پیش مصادف با شنبه ۲۰ آذر ماه، نیروهای سپاه پاسداران که احتمال میرود نیروهای بومی این ارگان به همراه آنها بوده اند در طی اقدامی ظالمانه یکی از جوانان منطقه سرباز بنام «احمد بزرگزاده» فرزند ملا امین ساکن شهرستان سرباز روستای راچیدر واقع در هفت کیلومتری پل سرباز را بازداشت کرده اند.
یک منبع موثق در این باره به گزارشگر عدالت نیوز گفته است «در صبح روز شنبه مصادف با ۲۰ آذر ماه احمد فرزند ملا امین که طلبه مدرسه دینی منبع العلوم کوه ون میباشد در مسیر فرعی جاده کوه ون توسط خودرو سپاه پاسداران دستگیر شده است»
این منبع در توضیح این ماجرا به گزارشگر عدالت نیوز گفته است «نیروهای سپاه پاسداران که لباس محلی بلوچی بر تن داشته و بر چهره خود نقاب زده اند احمد را پس از بستن دستها و چشمها به یکی از پایگاه های بومی سپاه پاسداران در همان نزدیکی منتقل کرده اند.»
این منبع در ادامه با نقل کردن از افواه مردم ادعا میکند که بنا بر نزدیکی محل انتقال و افراد بازداشت کننده، این پایگاه متعلق به فردی به نام ملا برکت معروف به ملا باقی بوده باشد.
قابل یادآوری است که ماه گذشته نیروهای بومی سپاه پاسداران به سرکردگی فرد یاد شده (ملا باقی) پس از مضنون شدن به شش جوان که برای تفریح و پکنیک به کوه های اطراف روستای خود رفته بودند دستگیر شده و پس از تنبیه و شکنجه با بر طرف شدن ظن های واهی با واسطت ریش سفیدان محلی رها شدند. علاوه بر این سال گذشته با همراهی نیروهای غیر بومی سپاه پاسداران به مدرسه دینی دارالهدی راچیدر یورش برده بوده اند.
بگفته منبع عدالت نیوز نیروهای بومی سپاه پاسداران از احمد سوالاتی درباره مدرسه دینی منبع العلوم و موارد دیگری که مربوط به خود او بوده است پرسیده اند. این فرد میگوید پس از بازداشت ده ساعته احمد نیروهای سپاه از او تعهد گرفته اند که «باید از مدرسه دینی منبع العلوم پادیگ خارج شود!.»
تاکنون علت اصلی این نوع رفتارها در هاله ای از ابهام باقی مانده است. اما مردم محلی میگویند ملا باقی (رئیس پایگاه مورد اشاره) با توجه به اینکه پیشتر چند جوان دیگر از این روستا و طلبه های منبع العلوم کوه ون را بازداشت کرده و سابقه خصومت و درگیری طایفه ای با مردم راچیدر داشته است. علت این رفتارها را تسویه حساب اختلافات طایفه ای و ارادت بیش از اندازه ملا باقی به نهادهای امنیتی میدانند.

No comments:

Post a Comment