Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

بازهم بی خبری از حال سه شهروند بازداشت شده اهلسنت و روایت وحشتناک از یک زندانی عقیدتی اهلسنت



بازهم بی خبری از حال سه شهروند بازداشت شده اهلسنت و روایت وحشتناک از یک زندانی عقیدتی اهلسنت
بگزارش عدالت نیوز سه شهروند اهلسنت به نام های "عادل علی زاده، سید عدنان حسینی و میلاد لطفی"، سه شهروند سنی مذهب اهل پاوه میباشند که از تیرماه سال جاری در رابطه با فعالیت های دینی بازداشت شده و در محل نامعلومی نگهداری می شوند.
هرانا ارگان مجموعه فعالان حقوق بشری ایران در این باره خبر داده است "عادل علی زاده، اهل روستای شمشیر پاوه، سید عدنان حسینی، مغازه دار در بازار چه مرزی پاوه، به همراه میلاد لطفی فرزند یزدان سه شهروند سنی مذهب اهل پاوه از تیرماه سال جاری بازداشت شده و احتمال می رود در یکی از بازداشتگاه های نهادهای امنیتی در زندان اوین نگهداری می شوند."
 یک منبع نزدیک به این بازداشت شدگان به این خبرگزاری حقوق بشری گفته است "از اتهامات آنان اطلاع دقیقی در دست نیست اما احتمالا به خاطر فعالیت های مذهبی بازداشت شده اند. به عنوان مثال عادل علی زاده حافظ کل قرآن و علم دینی دارد و دلشاد وسیمی که با آن وضعیت آزاد شد، طلبه دینی و استاد قرآن و تجوید هست."
دلشاد وسیمی متولد ۶۸ در پاوه و ساکن تهران، مورخ ۱۴ تیرماه سال جاری به همراه سه فرد یادشده بازداشت شده بود. منابع نزدیک به دلشاد وسیمی به هرانا گفته اند که وی "هنگام آزادی بر ویلچر سوار بوده است و خانواده خود را نمیشناخته است."
 پیشتر هرانا در تشریح ورود این زندانی به بند سیاسی زندان رجایی شهر نوشته بود "جای زخم روی صورتش است، رد بزرگی شبیه جای طناب روی گردنش پیداست." هرانا نوشته است با این نشانه‌ها ضرب و جرح و حتی احتمالا اعدام مصنوعی این زندانی از ضربه شدید روحی رنج برده و در نوعی شوک به سر می‌برد.
شکنجه و رفتارهای غیر انسانی و خارج از عرف بر علیه زندانیان اهلسنت نشانگر دید بشدت فرقه گرایانه حاکمیت نسبت به اهلسنت است. در همین حال گزارشهایی وجود دارد که برخی ماموران حاکمیت در مواردی شهروندان اهلسنت را "سگ سنی" مخاطب میکنند و بسیاری از آخوندان منبری فعال در ایران اهلسنت را "حرامزاده" مینامند.


No comments:

Post a Comment