Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

سناریویی دیگر در حال کارگردانی است! چند جوان اهلسنت بلوچ به عنوان بازیگران نقشه های سپاه پاسداران انتخاب شدند



سناریویی دیگر در حال کارگردانی است! چند جوان اهلسنت بلوچ به عنوان بازیگران نقشه های سپاه پاسداران انتخاب شدند
بگزارش عدالت نیوز بنقل از کمپین فعالین بلوچ "سه جوان بلوچ به نام های احسان دلشادی (ملک زاده) فرزند نور محمد ۲۰ ساله، فرشید ملک زاده فرزند شریف، و عبدالباسط ریگی"، در تاریخ ۱۵ آذر به اتهام ترور یک قاضی سراوانی به نام ابراهیم کریمی بازداشت شدند.
منابع امنیتی و قضائی استان سیستان و بلوچستان این سه نفر را از “عوامل اصلی” ترور این قاضی خوانده اند و افزودند که در جریان بازجوی ها “به ترور یکی از علمای اهل سنت” در سراوان و “تخریب دکل ایرانسل” هم اعتراف کردند.
با توجه به گزارش شاهدان عینی که در هفته وحدت این افراد را برای تهیه مستند و تصویر برداری به محل ترور شیخ علی دهواری برده بودند مشخص می شود که قصد مسئولان دولتی از “ترور یکی از علمای اهل سنت” شیخ علی دهواری است.
این اتهامات در حالی است که یک منبع مطلع به فعالین بلوچ گفته است "احسان دلشادی که اکنون ۲۰ ساله است در زمان ترور قاضی کریمی ۱۲ ساله بوده است، چگونه ممکن است که یک کودک ۱۲ ساله اقدام به ترور یک قاضی بکند؟"
علاوه بر این اتهام ترور یک عالم دینی اهلسنت که مخالف سیاستهای حاکمیت بوده است را نمیتوان به هیچ وجه به افرادی که یک قاضی حکومتی را ترور کرده اند نسبت داد چرا که قطعا انگیزه اصلی ترور یک قاصی نفرت نسبت به حاکمیت بوده است و به همین جهت نمیتوان تصور کرد که این افراد بصورت همزمان قاتل یک فرد حکومتی و یک فرد ضد حکومتی باشند.
قابل توضیح است شیخ علی دهواری امام جمعه مسجد صدیق اکبر و مدیر مدرسه دینی امام بخاری سراوان و از علمای به نام و مخالف حاکمیت شناخته می شد که در سال ۸۷ توسط دو راکب متور سوار ترور شد.
دهها تن از مردم اهلسنت بلوچ به دلیل اتهامات مشابه که به هیچ وجه منطقی و مستدل بنظر نمیرسند در بازداشت بسر میبرند.

No comments:

Post a Comment