Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

نقش لنج های کـُنارکی در مثلث مرگبار (1-سپاه، 2-تریاک، و 3- اسلحه برای یمن)


‏‎Nabi Dehghan‎‏ ‏‏۳‏ عدد عکس‏ اضافه کرد.
نقش لنج های کـُنارکی در مثلث مرگبار (1-سپاه، 2-تریاک، و 3- اسلحه برای یمن)
.

مدتی پیش کمپینی با هشتگ (آزادی ماهی‌گیران بلوچ) براه انداخته شد که علیرغم خوب و ضروری بودن آن، فقط نیمی از واقعیت تلخ ملوانان کنارکی، جاسکی و چابهاری بود. اگرچه کنارکی ها نسبت به بقیه در تجارت مرگ و مواد و سلاح فعالتر هستند و بیشتر از بقیه مورد سوءاستفاده سپاه قرار می گیرند و این موضوع هیچ ربطی به "ماهیگیری" یا جاشوی گروگان بیگناه ندارد.
امروز در برخی از سایت ها، خبر گزارش تحقیق ٩ ماه موسسه تحقیقاتی "تسلیحات جنگی" منتشر شده است که بازگو کننده حقیقت وحشتناکی است. این گزارش بر روی لنج های ساخته شده توسط یک شرکت لنج سازی در کنارک بنام المنصور (وابسته به سپاه پاسداران، اما ظاهرا تحت مدیریت احمد چابک) ـ مثل بسیاری از لنج های دیگر مثل آقای ب.ب.) متمرکز شده است که برای حمل مواد مخدر و اسحله به حوثی های یمن با دزدان دریایی سومالیایی قرارداد نانوشته دارند. شرکت لنج سازی المنصور در فعالیت های اجتماعی، مددیاری، فرهنگی و ورزشی (تیم فوتبال خودش را دارد) نیز فعال است. به نقش محلی و کاتالیزوری عبدالغفور ایرانژاد (نماینده چابهار و کنارک) در این تجارت بعدها خواهم پرداخت.
بر طبق این گزارش لنج های کنارکی مواد و اسلحه را به سومالیایی ها در بنادر سومالی در خلیج عدن (کالولا، باسوسا، و کندالا) تحویل می دهند و سپس سومالیایی ها اسلحه ها را با قایق های پرسرعت کوچک تر به یمن می رسانند، و سهم پرمنفعت خود را دریافت می کنند. و هرگاه این سهم (که از طریق موادمخدر و دلار داده می شود) فراهم نگردد، جاشوهای کنارکی توسط دزدان و قاچاقچیان مختلف سومالی به گروگان گرفته می شوند و یا شکنجه و کشته می شوند. و سپاه و دولت و نظام جمهوری اسلامی نیز هیچگونه مسئولیتی در قبال این حوادث تلخ بعهده نمی گیرد.
در سواحل مکران (از جاسک تا گواتر) بیش از ٢٥٠٠ لنج وجود دارد که همگی برای ماهیگیری به آنسوی اقیانوس هند می روند. و اینروزها هیچ عاقلی برای گرفتن ماهی به سواحل سومالی نمی رود تا گرفتار دزدان دریایی گردد، مگر آنکه ماموریت دیگری دارد. واقعیت بسیار تلخ اینجاست که اکثر این ناخداها و ملوانان بلوچ می دانند در چه تجارت مرگباری وارد شده اند، اما بخاطر پول این خطر را بجان می خرند. اگرچه دفاع از این گروگانها که قربانیان سپاه و اطلاعات سپاه (در درجه اول) هستند و سپس قربانی سوداگران مرگ سومالیایی، کاملا وظیفه هر انسانی می باشد. اما دانستن حقیقت (اگرچه تلخ) حق همه ماست.
حال می دانید چرا جهموری اسلامی نمی خواهد بصورت علنی از شهروندان اسیر خود دفاع کند؟ چون بقول خودش به این "جاشوهای گمنام امام زمان" گفته بود که گمنام هستند و گمنام خواهند مـُرد، ولی اگر زنده ماندند سود خوبی نصیب آنها می شود. بلوچ نقاد

No comments:

Post a Comment