Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

محمد صابر ملک رئیسی ۱۶ ماه گذشته ممنوع الملاقات و تلفن بوده است

خبرگزاری هرانا - محمدصابر ملک‌رئیسی زندانی سیاسی نوجوان بلوچ که به ۱۵ سال زندان محکوم شده است، طی ۱۶ ماه گذشته اجازه تلفن و ملاقات با خانواده را نداشته است.



بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدصابر ملک رییسی زندانی سیاسی بلوچ پس از اعتراضات زندانیان سیاسی و عقیدتی در زندان زاهدان به زندان ارومیه تبعید شده است و با گذشت بیش از ۱۶ ماه از زمان انتقال وی نامبرده از حق ملاقات و تماس با خانواده خود محروم شده است.
محمد صابر ملک رئیسی در دوم مهر ماه ۱۳۸۸ در سن ۱۵ سالگی بازداشت و پس از تحمل بیش از یک سال در بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان و زندان مرکزی این شهر محاکمه و از سوی دادگاه انقلاب به ۱۵ سال حبس در تبعید محکوم شد.
یکی از نزدیکان این زندانی سیاسی به گزارشگر هرانا گفت: "محمد صابر یکی از جوان­‌ترین زندانیانی سیاسی است. او بدون اینکه جرمی داشته باشد و برای بازگشت بردارش به ایران بازداشت و بدون دسترسی به وکیل مدافع به ۱۵ سال زندان محکوم شده است. پس از وقایع اردیبهشت ماه سال گذشته در زندان زاهدان که موجب ضرب و شتم و تبعید زندانیان سیاسی و امنیتی این زندان به شهرهای مختلف شد خانواده وی هیچگونه اطلاعی از وضعیت وی کسب نکردند."
وی در ادامه گفت: "تن‌ها اخباری که از محمدصابر بدست ما می‌رسد نامه‌های دست نویسی است که توسط زندانیانی دیگر که در زندان اردبیل هستند به ما رسیده و فهمیدیم که او در زندان اردبیل است."



No comments:

Post a Comment