Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

وال استريت ژورنال: گامهای اخير حسن روحانی به سمت يک موضع آشتی جويانه تر تنها يک نيرنگ است

 

يک موضع آشتی جويانه تر تنها يک نيرنگ است

روزنامه وال استريت ژوژنال در مورد تظاهرات مقاومت عليه سفر روحانى به نيويورك و سخنرانى او در مجمع عمومى ملل متحد نوشت:جمعيت در مقابل مقر سازمان ملل عليه روحانی تظاهرات می کنند. انبوه جمعيتی که در اعتراض به حسن روحانی رئيس جمهور رژيم ايران در نزديکی سازمان ملل گرد آمده اند، در حالی که پرچمهای ايران را تکان میدهند و پلاکاردهايی حمل می کنند، می گويند گامهای اخير وی به سمت يک موضع آشتی جويانه تر و گفتگو با آمريکا، فقط يک نيرنگ است.

امير عمادی، 26ساله، اهل ساندياگوی کاليفرنيا می گويد: ”او يک ميانه رو نيست، او غرب را بازی می دهد، درست همان طور که رئيس جمهورهای قبلی رژيم ايران، رئيس جمهورهای قبلی آمريکا را بازی می دادند“.

جمعيت قابل توجهی سخنان شهردار سابق نيويورک رودی جوليانی و سفير سابق آمريکا در سازمان ملل، جان بولتون را شنيدند.
رژيم ايران از توقف برنامه غنی سازی اورانيوم خود سرباز زده است. غرب نگرش مشکوکی نسبت به اين برنامه دارد و بيم آن دارد که ممکن است النهايه منجر به رسيدن رژيم ايران به توانمندی تسليحات هسته يی گردد.
از زمان روی کارآمدن روحانی، او از غرب خواسته است که بخشی از تحريمها را برای باز شدن راه مذاکرات کاهش دهد.
ولی کسانی که در تظاهرات شرکت داشتند می گفتند که رژيم در گذشته نيز ژستهای توخالی در رابطه با مذاکرات گرفته است.
رودی جوليانی گفت: ”اگر ما بخواهيم نسبت به اين مذاکرات رويکرد پخته و واقع گرايانه داشته باشيم، بايستی در نظر داشته باشيم که رژيم ايران قبلاً هم ما را در اين مسير گول زده است. اگر به آنها اجازه بدهيم که باز هم ما را گول بزنند، آن وقت ما احمق هستيم“.
ايرانيان شرکت کننده در تظاهرات، در حمايت از جنبش اپوزيسيون پلاکارهايی به دست و تی شرتهايی به تن داشتند و روحانی را متهم به داشتن سوابق طولانی عليه اعضای اپوزيسيون کردند.
آنجلا مستشاری 52ساله و اهل لس آنجلس گفت: ”وجدان جهانی بايستی صدای خود را بلند کند“.
S

No comments:

Post a Comment