Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

۷۰هزار دانش آموز کلاس اولی در استان سيستان و بلوچستان سال تحصیلی را با زبان فارسی که زبان مادریشان نیست آغاز می کنند

آغاز سال تحصیلی ۷۰هزار دانش آموز کلاس اولی بلوچ با زبان و فرهنگ بیگانه و که به آن آشنا نیستنند شک جبران ناپذیری به این کودکان وارد می شود که آنها را در مراحل بعدی از زندگی و تحصیلی عقب خواهد انداخت، این در واقع آغاز و شروع شکنجه روحی و روانی این کودکان معصوم می باشد که از داشتن حقوق طبیعی خود که تحصیل به زبان مادری می باشد محروم هستنند.

مديركل آموزش و پرورش استان سيستان و بلوچستان:
۷۰هزار دانش آموز کلاس اولی در استان آغاز سال تحصیلی را جشن خواهند گرفت

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در گردهمایی مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش استان گفت: زنگ جشن شکوفه ها با حضور70هزار دانش آموز کلاس اولی روز یکشنبه 31شهریورماه در مدارس سراسر استان نواخته می شود.
به گزارش بلوچ پرس ، قاسمی با اشاره به نواخته شدن زنگ شروع سال تحصیلی و زنگ مقاومت بطور همزمان درمدارس سراسراستان، افزود: برنامه ریزی های لازم برای شروع سال تحصیلی پرنشاط وپربار از اردیبهشت امسال آغازشده و هم اکنون در آستانه شروع سال تحصیلی تمامی تمهیدات لازم انجام شده است.
وی افزود:۳۰میلیون جلد کتاب درسی مقاطع مختلف تحصیلی در آغاز سال تحصیلی بصورت رایگان در اختیار دانش آموزان استان قرار خواهد گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان، به کسب رتبه دوم هوشمندسازی مدارس و رتبه اول ثبت نام الکترونیکی اشاره کرد و افزود: افتخارات ورزشی و پرورشی توسط همکاران فرهنگی و دانش آموزان درمسابقات کشوری،آموزش و پرورش استان را از حاشیه به متن آورده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: ۳۵۵کلاس درس درقالب ۵۹ پروژه در سال تحصیلی جدید توسط اداره کل نوسازی مدارس استان تحویل آموزش وپرورش استان خواهد شد.


 http://balochpress.net

No comments:

Post a Comment