Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

من به عنوان یک بلوچ ایرانی اعتراض دارم! نوهان

کاری به تاریخ نداریم که زمانی مرزهای ایران از شرق تا غرب گسترده بود! کاری به سیاست و استعمار پیر و جوان نداریم! کاری نداریم که همسایه مان چند وعده نماز می خواند! کاری نداریم نان و آبمان کم است! کاری نداریم استخدام محدود داریم! کاری نداریم دیدارمان از مشهد و شیراز و یزد و اصفهان را بازدیدی در چابهار و ایرانشهر و زاهدان نیست! کاری نداریم زیر خط فقر باشیم یا بالای آن! کاری نداریم فردوسی وصفمان را گفته باشد یا نه! کاری نداریم رسانه ملی ما را آدم حساب بکند یا نه! هرچه در حافظه تارخی ام جستجو می کنم میبینم ما کاری به کسی نداشته ایم؟! چه وقت خلاف مصلحت سخن گفته ایم؟! کی از نداری شوریده ایم؟! چه موقع تهدید بوده ایم؟! کی دیوارمان بلند بوده؟! چه هنگام فرزند ناخلف بوده ایم برای میهن؟!

چه کسی و چه پاسخی برای این سوال ها دارد؟! نمی گویم مظلوم هستیم چون دیگر خیلی نخ نما شده است!!! چه کسی می خواهد بلوچستان ایران یتیم شود؟! کدام دستها در کار است تا این قوم رنگ آسایش را به خود نبیند؟! چه کسی می خواهد ما حس همگرایی ملی نداشته باشیم؟! کدام راه را خطا رفته ایم که امروز باید برای حقوق اولیه مان که احترام و عزت نفس قومی و ملی است وکیل مدافع بگیریم؟! در کدام رسانه و تریبون از زنان و دختران این مرز و بوم دفاع کنیم؟! چرا کسی نفهمیده سیستان و بلوچستان هم گوشه ای از همین خاک است و دفاع از ناموس آن حقی واجب بر دوش همگان؟!

آقایونی که نسنجیده و بر اساس معادلات دشمنان و فتنه گران وارد گود می شوید لطفا جبهه درگیری ها و مناظرات عقیدتی و فرقه ای و سیاسی را به داخل مرزهای این آب و خاک نیاورید! با عربستان و وهابی و سلفی مشکل دارید به ما چه دخلی دارد؟! با ضد دین و مذهب و مسلمانی مشکل دارید ما کجای این معادله هستیم؟! چرا مردم مومن و معتقد و قوم اصیل بلوچ را سیبل قرار داده اید؟! چرا ناموس و شیر زنان و دختران بلوچ را که کمترین فرزندانشان سربازان بی منت و پاسدار مرز و بوم هستند را لکه دار می کنید و تهمت روا می دارید؟! چرا با وجود مرام و مردانگی که در مردان بلوچ سراغ دارید احساساتشان را جریحه دار و خاطرشان را پریشان می کنید؟! مگر همین امسال نبود که این مردم پرچم دار حماسه سیاسی شدند و حضورشان چشم دشمنان را خیره کرد؟! مگر با وجود بیکاری 43.8% در بلوچستان که مردم در نان شب خود مانده اند اما خم به ابرو نیاورده و در راه جهاد اقتصادی همچون انتفاضه مقاومت پیشه کرده اند به چشم نمی آید؟! این است دست مریزاد و خسته نباشید به حضور مردم؟! این است قدردانی و سپاس که دست بگذارید بر روی رگ غیرت بلوچ و ایرانی جماعت؟! مطمئنا لقب گرفتن سرزمین حماسه ها بر مردمی که در طول تاریخ به این رشد و باور رسیده اند به ذائقه خیلی ها خوش نیامده و درصدد ترفند و فتنه ای جدید و زخمی کاری برآمده اند اما مردم این بار نیز از این آزمون سربلند بیرون خواهند آمد،هرچند این زخم و نیش ها نه بر قوم بلوچ و سرزمین بلوچستان بلکه بر ملت ایران و سرزمین ایران است که اگر غیر این باشد که نیست سکوت معنایی ندارد.

من به عنوان یک بلوچ ایرانی اعتراض دارم! همانطور که روزی دشمنان این آب و خاک و ناموس و وطن در 8 سال جنگ تحمیلی جسارت کردند و تو دهنی محکمی از شیرمردان و زنان کرد و ترک و بلوچ و عرب و فارس و لر و گیلکی و مازنی خوردند و ما متعهد به پاسداری از راه آنان شدیم امروز هم بر این عهد هستیم، بلوچ سرش برود قولش نمی رود امیدوارم قول و پیمان برادری و وحدت که با این قوم بسته اید یادتان نرود! روزی که گفتند زنان و دختران ایرانی را در بازارهای فقر و فحشاء کشورهای حاشیه خلیج فارس به یغما می برند با شما برآشفتیم و قلبمان فسرده و رگ غیرتمان باد کرد، پیگیری رسانه های ملی ریز و درشت و موضع گیری حکیمانه مسئولین مختلف تسلی بود بر حس و روحیه ناموس پرستی ایرانی،حال چه شده که ناموس وطن را افراد و رسانه هایی از درون همین خاک بدون هیچ پایه و اساس و تنها از سر گمراهی و جهالت و بازی فتنه گران در معرض تعرض افکار عمومی قرار داده اند و کسی ککش هم نمیگزد؟! کجایند آن مردان بی ادعا که ببینند در دوره ای از بلوغ سیاسی و اجتماعی هستیم که عده ای کوته نظر و ضد امنیت اجتماعی و ملی این گونه زنان و دخترکان پاک و نجیب از اقوام ایرانی را وارد بازی ها و مناظرات عقیدتی و سیاسی خود می کنند و از خون میلیون ها شهید این راه هم شرم نمی کنند! این است تدبیر؟! این است آن امید که در دل ها زنده شده بود؟! رسانه ملی کجاست؟! موضع گیری حکیمانه مسئولین زمانی نباشد که آب به آسیاب دشمن ریخته و گندمش هم آرد و نانش هم خورده شده باشد!!!

من کاری ندارم چه فکری خواهید کرد؟! من یک بلوچ ایرانی هستم، نه یک متعصب مذهبی! نه یک ناسیونالیست! نه تندرو! من کشورم را دوست دارم، من ناموس کشورم را دوست دارم،من دوست دارم که دوست داشته شوم، دوست دارم اگر نبودم خیالم راحت باشد که هیچ اجنبی حتی جرات نکند به خاک و ناموس وطن چپ نگاه کند چه برسد به کسانی که خود را ایرانی می دانند اما کاری جز فتنه و دشمنی با ایران و ایرانی ندارند.هموطن امروز نه برای مذهب،نه برای قومیت،نه برای سیاست بلکه برای انسانیت و ملت بودن و به حرمت این خاک پاک با قوم بلوچ همراه و هم صدا باش و تخم فتنه ای که ناموس وطن را نشانه گرفته را در نطفه خفه کن.

روزکی مردم ز ناموس و وطن
جان خود دادند نزد اهرمن
حال که رونق یافته بی غیرتی
چوب حراج بر ناموس یکدیگر زدند
(شاعر صارم)




 http://nohan.persianblog.ir/  

No comments:

Post a Comment