Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

مولوی عبدالحمید اهانت آیت الله قزوینی به دختران بلوچ را محکوم کرد


مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، اهانت آیت الله قزوینی به زنان و دختران بلوچ را محکوم کرد و خواستار عذرخواهی رسمی قزوینی و شبکه ولایت از قوم بلوچ شد.

به گزارش زاهدان فردا مولوی عبدالحمید روز سه شنبه 11-09-2013 در یک گفتگوی خبری سخنان اخیر آیت الله قزوینی را در شبکه ولایت که زیر نظر آیت الله ناصرمکارم شیرازی اداره می شود، درباره زنان و دختران بلوچ اهانت آمیز و افترا خواند و گفت: "این سخنان دروغ در راستای ایجاد اختلاف و تفرقه در جامعه بوده و همگان باید از چنین اقدامات تفرقه انگیزی برحذر باشند."

چند روز پیش آیت الله قزوینی در "شبکه ولایت" طی سخنانی که از این شبکه پخش شد، زنان و دختران بلوچ را متهم کرد که برای عقد نکاح توسط مخالفان رژیم سوریه به آن کشور می روند و خود را در اختیار مخالفان رژیم اسد می گذارند.
قزوینی در سخنان خود با اشاره به اصطلاح «جهاد نکاح» که چندی است در برخی از رسانه های ایران مطرح می شود، مدعی شد که "بعضی از دختران از ایران و از استان سیستان و بلوچستان به عنوان "جهاد نکاح" [به سوریه] رفته اند."
روحانیون اهل سنت در واکنش به طرح موضوع "جهاد نکاح" می گویند که در هیچکدام از کتب و منابع معتبر اهل سنت اصطلاحی با عنوان «جهاد نکاح» وجود ندارد و تمامی مذاهب اهل سنت فقط بر صحت «ازدواج دائم» معتقد بوده و غیر از آن را حرام و ناجایز می دانند.
در همین رابطه جمعی از جوانان، دانشگاهیان و اقشار مختلف بلوچستان با انتشار بیانیه ای سخنان قزوینی را محکوم کرده و از سایر ایرانیان بویژه "مردم غیرتمند و باشرف بلوچ" خواسته اند تا با نوشتن طومار و شکایت و بیانیه و به هر طریق مدنی و مسالمت آمیز دیگری به این اهانت اعتراض کنند.
در این بیانیه از مسئولین خواسته شده استا تا با این روحانی به گفته نویسندگان بیانیه "فتنه گر و تفرقه انداز" به طور جدی برخورد کنند.
نویسندگان بیانیه از دادگاه ویژه روحانیت نیز خواسته اند تا با محاکمه عادلانه آیت الله قزوینی، "نشان دهد که تبعیضی در اجرای قانون میان شیعه و سنی وجود ندارد."

 http://farsi.alarabiya.net/fa/iran/2013/09/11/مولوی-عبدالحمید-اهانت-آیت-الله-قزوینی-به-دختران-بلوچ-را-محکوم-کرد.html  

No comments:

Post a Comment