Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

اعتصاب 130 زندانی اهل سنت زندان رجایی شهر در واکنش به توهین آیت الله قزوینی به بانوان بلوچ

فعالان در تبعید: 130 نفر از زندانیان اهل سنت رجایی شهر در اعتراض به بی احترامی آیت الله قزوینی به بانوان بلوچ دست به اعتصاب غذا میزنند. بنا بر اطلاع "کمپین صلح فعالان در تبعید"، کل زندانیان سالن ده اندرزگاه چهار، اعلام کردند از صبح روز جمعه در حمایت از خواهران بلوچ که مورد اهانت آیت الله قزوینی قرار گرفته اند؛ اعتصاب خواهیم کرد.


گفتنی است پیشتر آیت الله قزوینی، از روحانیون تندرو شیعه، در برنامه زنده شبکه ولایت با به میان آوردن مساله جدیدی به نام جهاد نکاح که روحانیان اهل سنت آن را دروغ و نسبتی ناروا به جامعه اهل سنت می دانند، گفت: دختران و زنان بلوچ برای جهاد نکاح به سوریه می روند و خود را در اختیار مخالفان رژیم اسد می گذارند.
این سخنان آیت الله قزوینی با واکنش شدید مولانا عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه زاهدان و مدیر شورای هماهنگی مدارس دینی بلوچستان نیز همراه بود.
مولانا عبدالحمید اسماعیل زهی در مصاحبه خبری با شبکه جهانی گفت: بلوچ ها مردمان غیور و شریفی هستند و هرگز نسبت های ناروای اینچنینی به آنها نمی چسپد.
وی تاکید کرد: قزوینی باید بخاطر توهین به مردم بلوچ از آنها عذر خواهی کند.
در حالیکه هر لحظه بر شدت واکنش ها نسبت به این توهین آشکار رو به افزاییش است، زندانیان اهل سنت زندان رجایی شهر ضمن اعلام حمایت خود از بانوان بلوچ، یک روز دست از اعتصاب خواهند زد.

Ostomaan.org

No comments:

Post a Comment