Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تشدیداخراج سیستماتیک هموطنان بلوچ به کشورهای همجوار

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » نیروهای سرکوبگر که مجری دستوارات ضدبشری ولی فقیه هستند بطور سیستماتیک دست به اخراج هموطنان بلوچ به کشورهای همجوار و به خصوص به کشور افغانستان می زنند.
در طی روزهای گذشته محاصره محله های شهر زاهدان و سپس یورش به درون منازل، دستگیری و اخراج هموطنان بلوچ و خانواده های مهاجر افغان که سالها در ایران زندگی می کردند بطور سیستماتیک توسط یکی از واحدهای سپاه تروریستی قدس که با نام مرصاد می باشد به اجرا گذاشته می شود.
وزارت اطلاعات و واحد مرصاد ابتدا به خانه های هموطنان بلوچ مراجعه می کنند و از آنها می خواهند که مدارک شناسایی خود مانند شناسنامه و کارت ملی و غیره را به آنها نشان دهند.پس از ارائه این مدارک توسط هموطنان بلوچ ساکن تمامی مدارک توسط نیروهای سرکوبگر ضبط می شود . در مراحل بعدی محله های مربوطه محاصره و اقدام به یورش به درون منازل خصوصی مردم می کنند . این اعمال ظاهرا تحت عنوان اخراج مهاجرین خانواده های افغان صورت می گیرد ولی عملا در بین آنها تعداد قابل توجهی از هموطنان بلوچ که خانواده های زندانیان سیاسی، تجار شهر و روحانیون اهل سنت می باشند به مرز ایران و افغانستان برده و در بیابانها رها می شوند و عملا از کشور اخراج می شوند. اسامی تعدادی از خانواده های که تا به حال به کشور افغانستان اخراج شده اند ودر اختیار ما قرار گرفته شده است به قرار زیر می باشد:
۱ـ خانواده زندانی سیاسی بلوچ فاروق باران زهی که ۳ سال است در بند ۲ زندان مرکزی زاهدان زندانی است . واحد مرصاد به منزل این خانواده یورش برد وهمسر و ۲ فرزند خردسال او را دستگیر و به مرز افغانستان منتقل کردند و آنها را از کشور اخراج کردند.
۲ـحاج عبدالرحیم عالی زهی از تجار پارچه فروش شناخته شده در شهر زاهدان همراه با ۵۰ نفر از بستگانش از ایران به افغانستان اخراج شدند. او از تجار معروف منطقه چهار راه رسولی زاهدان می باشد.
۳ـمولوی امرالله بامری از روحانیون زاهدان همراه با خانواده اش به افغانستان اخراج شد.
تمامی افراد فوق الذکر اجدادا در بلوچستان ایران به دنیا آمده و بزرگ شده بودند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، اخراج هموطنان بلوچ به کشورهای دیگر و همچنین اخراج خانواده های مهاجر افغان که سالین متمادی در ایران زندگی می کردند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر وکمیسر عالی پناهندگان خواستار دخالت برای متوقف کردن اخراج هموطنان بلوچ از ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۸ شهریور ۱۳۹۲ برابر با ۹ سپتامبر ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل سازمان ملل متحد آقای بان کی مون
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمیسر عالیپناهندگان سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل
info@hrdai.netآدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید
www.hrdai.net
http://hrdai.blogspot.com
pejvakzendanyan@gmail.comآدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید
Tel.:0031620720193

 http://www.hrdai.net/index.php?option=com_content&view=article&id=1355:1392-06-18-11-46-20&catid=1:2010-07-21-10-18-57&Itemid=4

No comments:

Post a Comment