Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

اداره اطلاعات, ماموستا فیض الله حسین پناهی را به زور از منطقه خود اخراج کرد

  • امروز پنجشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ماموستا فیض الله حسین پناهی یکی از فعالان فرهنگی و مذهبی اهل سنت توسط اداره اطلاعات به زور از زادگاه خوداخراج شد.

    بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح امروز امروز پنجشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ماموستا فیض الله حسین پناهی ، از فعالان فرهنگی و مذهبی اهل سنت توسط اداره اطلاعات قروه از زادگاه خود ( روستایی قروچای از توابع شهرستان دهگلان) به زور اخراج شد.

    بنابه این گزارش ، این فعال فرهنگی و مذهبی کرد که توسط یکی از ماموران اداره اطلاعات بنام صالح میرکی بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و با بی احترامی نامبرده را به زور از زادگاه خویش اخراج کردند.

    شایان ذکر است که علت اخراج ماموستا فیض الله حسین پناهی ،برپایی شب شعر و کلاسی های فرهنگی و ادبی و مذهبی بوده که برای مردم روستایی اهالی منطقه لیلاخ و شهرستان دهگلان گذاشته بود. نامبرده در سالهای گذشته نیز چندین مورد توسط نهادهای امنیتی بازداشت و مدتهای طولانی را در اداره اطلاعات و زندان بسر برده است که از جمله دو سال گذشته نامبرده به اتهام اعتراض به حکم اعدام انور حسین پناهی یکی از فعالان کرد و بر پایی تجمعات اعتراضی یک ماه در بازداشتگاه اداره اطلاعات قروه زیر شدیدترین شکنجه ها گذارند که بعدا با قید و سیقه سنگین آزاد شد. شایان ذکر است که فیض الله حسین پناهی اهل روستایی قروچایی از توابع شهرستان دهگلان که به مدت چندین سال از روحانین خوشنام این منطقه بوده که به دستور وزارت اطلاعات از روحانیت برکنار شد.

No comments:

Post a Comment