Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

پروژه جهاد نکاح، جنگ نرم علیه همبستگی ملت ایران سارا خوشخوی

اختصاصی ندای زاهدان - سارا خوشخوی - ضمن تشکر از علمای تسنن و تشیع وبرخی از فعالین رسانه ای، جهت حمایت از زنان بلوچ ، مسئله ای اجتماعی که اخیرا تحت عنوان جهاد نکاح متوجه زنان بلوچ شد از چند منظر قابل تامل است :
1-دشمنان قسم خورده ی وحدت و همبستگی ملت ایران که مدتهاست با اجرای پژو ه های متفاوتی از طریق عوامل و رسانه های خارجی و داخلی که تا کنون مذهب و دین را دست آویز خود نموده بودند، ناکام از اجرای برنامه های تفرقه افکن خود شده اند، این بار با نشانه گرفتن ارزش های فرهنگی قوم بلوچ ، که در واقع هزینه ی پرداخت همبستگی شان با نظام هست، سعی در اجرای پروژه ی دیگر به نام "جهاد نکاح" در سوریه داشتند .

مجریان این پروژه خارج نشینها ، سعی در متهم کردن زنان بلوچ به طرفداری از دشمنان بشار اسد داشتند که در این بین با توجه به حساس بودن مسئله ی ناموس در بلوچستان، از هتک حرمت زن بلوچ برای راه اندازی بازارتبلیغات و رسانه ای ، جهت عقده گشایی و تسکین آلام دردهایشان استفاده نمایند .

این خود به هر ذهن پویایی، خبراز درراه بودن توطئه ای دیگر پس از پدیده ی عبدالمالک در بلوچستان ، از طریق بر انگیختن احساسات ،عواطف و غیرت مردم، برای ایجاد تفرقه و بر هم زدن آرامش مردم دارد.

2- از سوی دیگر، این گروه های تندروکه در فرایند قبل و بعد از انتخابات با توجه به تلاش های بی وقفه و گسترده برای تشویق مردم به قهر مردم با نظام بودند ،با حضور پررنگ مردم به ویژه جلودار بودن مردم سیستان و بلوچستان در خلق حماسه ی سیاسی همانند گذشته و اعلام همبستگی شان با نظام کشورشان روبرو شدند ، این افراد که هویت شان بر همه ی احاد ملت ایران اعم از فارس و بلوچ و شیعه و سنی مشخص است تا کنون با ایجاد شکاف های قومی و مذهبی که هنوز هم آثار آن بر روح و جان و ذهن مردم نقش بسته است با وارد کردن آسیب های زیادی سعی در تبدیل کردن جامعه ی مدنی به جامعه ی بدوی داشته اند وبدین وسیله با ایجاد نا امنی در مهترین منطقه ی کشور با عقیم ماندن برنامه های توسعه همه ی جانبه ،مانع اصلی روند توسعه ی استان توانمند و استراتژیک ما شده اند .

سرکرد های این گروه ها بدانند همانند گذشته مردم آگاه منطقه ی ما، با رفتار سنجیده ی ، هوشمندانه و همدلانه ی خود این بار نیز نقشه های این گروه ها را که نشان دهنده ی اوج ناامیدی و یاس به دلیل شکسته های پی درپی شان هست ، نقش بر آب خواهند نمود.
مردم شریف و صبور ما پاسخ بی اخلاقی و رفتار ددمنشانه ی شان را به روش اخلاقی و قانونمدار و نیز با صبرو حوصله می دهند تا یک بار دیگر به آنان بفهماند که هیچ چیز مانع همدلی و همبستگی مردم در جهت وحدت و توسعه ی استان نخواهد شد.
ضمن محکوم کردن این بی اخلاقی و نیز یاد آوری این مطلب که هیچ چیز نمی تواند ارزش زنان و دختران اصیل اقوام آریایی را که هنر ،هوش ، استعداد ،شجاعت و جسارتشان و نیز اخلاق مداریشان باعث درخششان در عرصه های سیاسی -اجتماعی و فرهنگی در ایران شده اند را زیر سوال نخواهد برد زیرا این توهین بزرگ که ابزاری بودن زن را برای تسویه حساب نگرشی و سیاسی، شاید هم شخصی نشان می دهد نه تنها حرمت جامعه ی زنان و ارزشهای قوم بلوچ را زیر سوال برده بلکه هویت و ارزش و نقش و جایگاه اجتماعی، زنان ایران بزرگ را در تحولات اخیر که بر هیچ کس پوشیده نیست ،خدشه دار نموده است. در واقع تعمیم دادن فتوای جهاد نکاح توسط مفتی تونسی و فرقه های سلفی برای زنان عرب به زنان بلوچ ایرانی چیزی نیست جزآغاز جنگ نرم علیه همبستگی ملت ایران !

3-اما مهمترین مسئله که جای تاملی بیشتر دارد ،سکوت و بی توجهی زنان سیستان و بلوچستان در برابر این اهانت بزرگ است. انتظار می رفت این مسئله که زنان را به طرز وحشتناکی تحقیر نموده ،واکنش شدیدی جهت پاسداری دفاع از حرمت و جایگا خویش در پی داشته باشد. اما در کمال ناباوری و با توجه به اینکه بیشتر زنان بلوچ برخوردار از تحصیلات عالی دانشگاهی به ویژه در رشته های مرتبط به این موضوع مانند حقوق ،علوم اجتماعی .فقه و مبانی و حقوق ...و نیز دارای شغل و منزلت اجتماعی هستند در برابر این مسئله بسیارمهم سکوت اختیار کردند و منتظر دفاع مردان در این فرایند بودندکه این نشان دهنده ی عدم آشنایی به حقوق شهروندی و نیز عدم اعتماد به نفس و ضعف خود ارزشمندی و خودباوری در زنان تحصیل کرده ی ماست!

کم نیستند زنانی که در موقعیت های بالایی از جامعه همانند وکالت ، عضویت در شورای های شهر در تمام مناطق استان ، مدرس دانشگاه ،دبیران آموزش و پرورش،پزشک.... قرار دارند. اما ظاهرا تحصیلات دانشگاهی هنوز به تغییر نگرش زنان جهت آگاهی از حقوق خود ودفاع از ارز شهای خود و جامعه ونیز حضور فعال سیاسی- اجتماعی این قشر مهم جامعه نیانجامیده است!

لازم است زنان ما با حفظ ارزش ههای فرهنگی و اسلامی حضور پرنگ تری در عرصه ی فعالیت های سیاسی -اجتماعی داشته باشند و وقایع و رویدادهای روزانه و حساس را دنبال نموده با دیدی انتقادی به تجزیه وتحلیل مسائل اطرافشان بپردازند تا دیگر هیچ فرد و گروهی جرات گروکشی حرمت زن ،در کارزار سیاسی وعقیدتی را نداشته باشد!

در پایان از مقامات مسئول به ویژه رئیس دولت تدبیر و امید، خواستار پی گیری عاملین اصلی و مروجین و رسانه های داخلی که به قول خودشان با ظاهر خیرخواهانه اما به طرز هوشمندانه ای سعی در انتشار این خبر کذب به مردم و تشویش اذهان عمومی و ایجاد جنگ روانی در منطقه داشتند، هستیم
باشد که در جامعه ،اجرای عدالت و دادگستری را شاهد باشیم.



 http://nedayezahedan.com

No comments:

Post a Comment