Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

بلوچستانءِ راجی زرمبش، ترور مولوی عبدالله براهوئی و اعدام پنج تن از بلوچهای بیگناه را توسط رژیم ددمنش جمهوری اسلامی ایران بشدت محکوم میکند

روز جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ مولوی عبدالله براهویی امام جماعت یکی از مساجد علمای اهل سنت شهر زاهدان در یک اقدام تروریستی و ناجوانمردانه توسط افراد ناشناس ترور شد و به شهادت رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین، هنگامیکه این مولوی جوان بلوچ با خودروی خود برای نماز جمعه در حال حرکت بود، تعدادی افراد مسلح ناشناس سوار بر یک خودروی بسوی وی تیراندازی کردند و وی را به شهادت رساندند.
شهید مولوی عبدالله براهویی، امامت مسجد اهل سنت واقع در خیابان بدر زاهدان را نیز بر عهده داشت و نیز به تعلیم قرآن و آموزش احکام دینی به فرزندان بلوچ و تدریس در چند مکتب سطح شهر زاهدان مشغول بود. از اینرو از محبوبیت خاصی برخوردار بود. رژیم از ترس محبوبیت و خلاقیت شهید مولوی عبدالله براهویی در هراس بود و وی را خطری برای حاکمیت استبدادی­اش بحساب میاورد. از اینرو سربازان گمنام جهل و تاریکی را مامور به ترور این مولوی بلوچ فداکار مینماید.
حاکمیت جهل و ظلمت رژیم جمهوری اسلامی ایران سالهاست که در بلوچستان دست به قتل و کشتار بهترین فرزندان بلوچ زده است. مردم مظلوم بلوچ هم اکنون به ماهیت خونین رژیم بخوبی آگاه هستند. این آگاهی سبب شده تا رژیم از هر بلوچ آزاده در هراس باشد. در طی سی و چهار سال از حاکمیت این جابران بلوچستان همواره صحنه کشتار و زندانی شدن جوانان بلوچ بوده است.
اعدام ۵ جوان بلوچ بیگناه نظر شه بخش فرزند الله داد، نعمت الله شه بخش فرزند اسد، عبدالله شه بخش فرزند ولی محمد، عبدالرحمن شه بخش فرزند یوسف، صالح نوتی زهی درسحرگاه روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ در زندان کرمان نمونه عریانی از سیاست کشتار رژیم در بلوچستان است. رژیم تا کنون بجز یک سری اتهامات کلی به این جوانان بلوچ اعدام شده، هیچ سندی که دال بر اتهامات­شان باشد ارایه نکرده است. زندانهای رژیم پر از جوانان بلوچی است که بجز دفاع از حقوق انسانی­شان هیچ گناهی را مرتکب نشده اند.
رژیم باید بداند که با اعدام و زندانی کردن هیچگاه نخواهد توانست تا اراده ملت بلوچ را برای کسب حقوق عادلانه­اش از بین ببرد.
بلوچستانءِ راجی زرمبش، ترور مولوی عبدالله براهوئی و اعدام پنج تن از بلوچهای بیگناه را توسط رژیم ددمنش جمهوری اسلامی ایران بشدت محکوم میکند و مقاومت دلیرانه ملت بلوچ در برابر زورگویی های رژیم جمهوری اسلامی ایران را ارج مینهد. بلوچستانءِ راجی زرمبش از تمامی انسانهای آزادیخواه و سازمانهای حقوق بشری کمک فوری میطلبد تا بیاری زندانیان بلوچ بشتابند و ملت بلوچ را در امور حقوق بشری حمایت نمایند.
بلوچستانءِ راجی زرمبش
۱۸ بهمن ۱۳۹۱

No comments:

Post a Comment