Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

محرومیت از ملاقات و تلفن برای یک زندانی سیاسی بلوچ در زندان اردبیل

خبرگزاری هرانا - علی پژگل زندانی سیاسی بلوچ که به زندان مرکزی اردبیل تبعید شده است، از ۳ ماه پیش ممنوع الملاقات شده است.
 
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی پژگل زندانی سیاسی بلوچ که از ۳ سال پیش در زندان بسر می‌برد، از ۳ ماه پیش که به زندان مرکزی اردبیل تبعید شده، از ملاقات با خانواده و همچنین تلفن به خارج از زندان محروم گشته است.
علی پژگل که ۲۱ سال سن دارد به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۱۶ سال حبس در تبعید زندان اردبیل محکوم شده است و ۳ ماه پیش از زندان مرکزی زاهدان به این زندان منتقل گردید.
بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
• ماده ۳۷ کنوانسیون حقوق زندانیان: زندانیان باید با نظارت لازم، اجازه ارتباط برقرار کردن با خانواده و دوستان خود در فواصل زمانی معین را داشته باشند. این ارتباط می‌تواند شامل نامه نگاری و تماس تلفنی یا ملاقات حضوری در زندان باشد.
• ماده ۱۸۰ آئین‎نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور: کلیه محکومان و مته‌مان تحت نظارت کامل و طبق مقررات این آیین‏نامه مجاز به داشتن ارتباط با بستگان و آشنایان خود می‌‏باشند و این ارتباط بوسیله ملاقات و مکاتبه‏‌ها انجام می‌‏پذیرد.
 

           
                https://hra-news.org/1389-01-27-05-27-21/14847-1.html

No comments:

Post a Comment