Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تظاهرات ۷۰۰ کيلومتری معترضان در پاکستان


راهپیمایی مسافت ۷۰۰ کيلومتری معترضان در پاکستان

اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی – جمعه، يکم آبان ماه ۱۳۹۲:

در پاکستان، حدود ۲۰ خانواده در استان بلوچستان برای دادخواهی در مورد اعضای مفقود شده و ربوده شده خانواده هايشان، مسافتی نزديک به ۷۰۰ کيلومتر و از کويته تا کراچی راهپيمايی کردند. به گفته مقامات رسمی پاکستان، نزديک به ۹۰۰ تن در استان بلوچستان اين کشور مفقود شده اند. اين در حالی است که گروه های فعال محلی می گويند در طول ۱۰ سال گذشته،  حدود ۱۸ هزار تن ربوده و ناپديد شده اند. خانواده های معترض، نيروهای امنيتی محلی را که مشغول مقابله با گروه های مبارز ملی گرا در اين ناحيه هستند، مورد شماتت قرار داده اند.

همچنين در پاکستان، گروه های اسلامگرای سنی در پيشاور و چند شهر ديگر دست به تظاهراتی در اعتراض به خشونت های اخير ميان فرقه ها زده اند. دستکم ۱۰ تن در جريان درگيری ميان مسلمانان شيعه و سنی در راولپندی کشته شدند.

دادگاهی در سنت پترزبورگ در روسيه، با آزادی به قيد وثيقه دو تن ديگر از فعالان گروه صلح سبز موافقت کرد. «ديميتری ليوينوف» که شهروند آمريکايی است و «رومن دولگوف» که شهروند روسی است توانستند با قيد وثيقه آزاد شوند. از ميان ۳۰ فعال محيط زيستی که در جريان اعتراض به اکتشاف نفتی در قطب شمال دستگير شده اند، ۲۹ تن تاکنون به قيد وثيقه آزاد شده اند.

همچنين در روسيه، افتتاح فستيوال فيلم همجنس گرايان به دليل يک تهديد ناشناخته در مورد انفجار بمب در اين مراسم، به تعويق افتاد. اين فستيوال فيلم که «در کنار هم» نام دارد، با شرکت فيلم هايی از هلند، لهستان، کانادا، فرانسه و آمريکا قرار است برگزار شود. اين در حالی است که دولت روسيه در ماه های اخير با عنوان «مقابله با تبليغات همجنس گرايی» دست به توقف و محدودکردن فعاليت های همجنس گرايان در اين کشور زده است.

در تفليس پايتخت گرجستان، نمايشگاهی بين المللی در موضوع محصولات کشاورزی و تجهيزات توليد محصول برپا شده است. در اين نمايشگاه تجار و بازرگانان از کشورهای گرجستان، ترکيه، روسيه، اوکراين و اتحاديه اروپا حضور دارند. 


Video:  

No comments:

Post a Comment