Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تقاضای غیرشرعی خواندن جنگ در پاکستان از ملاعمر

آرشیف
ملاهای پاکستانی از ملا محمد عمر، رهبر طالبان افغانستان خواسته اند تا خشونت های مسلحانه در پاکستان را غیراسلامی اعلان کند.
 
بیشتر از صد ملای وابسته به شورای اتحاد سنی پاکستان از ملا محمد عمر، رهبر فراری طالبان افغانستان تقاضا کرده اند که طالبان پاکستانی را از ادامه خشونت های مسلحانه در آن کشور، منصرف گرداند.
 
این ملاهای پاکستانی گفته اند ملاعمر نفوذ فوق العاده بر تحریک طالبان پاکستان دارد و می تواند دامنه ای خشونت ها را در این کشور برچیند.
 
در یک قطعنامهء که در پایان نشست شورای اتحاد سنی در شهر لاهور پاکستان منتشر گردید آمده است که حکومت و مردم پاکستان، امارت اسلامی طالبان را به رسمیت می شناختند و ملاعمر باید برای اعاده صلح در پاکستان، سهم خود را ادا کند.
 
مجاهد عبدالرسول، رئیس دفترپنجاب شورای اتحاد سنی به تلویزیون ریوترز گفت، جنگ طالبان در پاکستان جهاد نیست.
 
آقای عبدالرسول گفت "ملاعمر از جمله کسانی است که قوای او طالبان را حمایت می کند، درحقیقت او برای طالبان جایگاه اکسیجن را دارد. وقتی اردوی ما عملیاتی را براه می اندازد، طالبان به نزد ملا عمر پناه برده در زیر بال او قرار می گیرند. ازین سبب ما به او گفتیم، چون شما بالای ایشان زیاد نفوذ دارید، و وقتی دچار مشکل می شوند به نزد شما پناه می آورند، ازین سبب ما از شما می خواهیم تا به ایشان بفهمانید که شورشگری در داخل پاکستان و کشتن مردم در داخل پاکستان برضد شریعت است."
 
مجاهد عبدالرسول طالبان پاکستانی را "بی رحم، قاتل و دشمنان اسلام در لباس اسلام" خطاب کرد.
 
رهبر فراری طالبان افغانستان تا حال به این خواستهء ملاهای پاکستانی پاسخ نداده است.
 
این در حالی است که گفته می شود ملاعمر، پس از کشته شدن حکیم الله محسود، ملا فضل الله را به حیث رهبر جدید تحریک طالبان پاکستان تعیین نموده است.

گزارش آژانس ریوترز
مترجم: عبدالواجد عادل

http://www.darivoa.com/content/pakistan-mula-omer-taliban/1788998.html

No comments:

Post a Comment