Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

گیلکی زبان رسمی جلسات شورای شهرستان رشت شد

آقای حاجی‌پور گفت: " زبان گیلکی از جمله زبان های بومی ملت ایران است که در تهدید قرار گرفته و اعضای این شورای برای حفظ اصالت زبان درحال فراموشی گیلکی و زنده نگهداشتن آن از این پس جلسات خود را با این زبان اداره می کند." به گفته آقای حاجی‌پور، همه اعضای شورای اسلامی شهرستان رشت، گیلک زبان هستند. او تاکید کرد زبان گیلکی در نزد نسل جدید در حال فراموشی است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، اسماعیل حاجی‌پور، رئیس شورای شهرستان رشت اعلام کرد که با تصویب شورای اسلامی شهرستان رشت، از این پس در جلسات این شورا به زبان گیلکی صحبت خواهد شد. وی علت این تصمیم را "زنده نگه داشتن" زبان گیلکی عنوان کرده است.
 
آقای حاجی‌پور گفت: " زبان گیلکی از جمله زبان های بومی ملت ایران است که در تهدید قرار گرفته و اعضای این شورای برای حفظ اصالت زبان درحال فراموشی گیلکی و زنده نگهداشتن آن از این پس جلسات خود را با این زبان اداره می کند."
به گفته آقای حاجی‌پور، همه اعضای شورای اسلامی شهرستان رشت، گیلک زبان هستند. او تاکید کرد زبان گیلکی در نزد نسل جدید در حال فراموشی است.
تصمیم در این مورد که در شورای شهرها به چه زبانی صحبت شود بر عهده خود شورای شهر است و گویا شورای شهر رشت اولین شورایی است که از این حق قانونی خود استفاده می کند.
با این اقدام این امید و احتمال بوجود می آید که شوراهای دیگر شهرها و استانها نیز در جهت برخورداری از این حق قانونی خود اقدام کنند و آن را نه تنها به شوراهای شهرها و استانها، بلکه به مراکز آموزشی نیز تعمیم دهند.
 

منبع: 

ایرنا
 
 

No comments:

Post a Comment