Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

انتقام از جیش العدل یا بلوچ کشی

  1. به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از منابع مطلع صبح دوشنبه بمباران هوایی سنگینی خانه یکی از بلوچ های روستای کلاهو ضلع تربت تحصیل - بخش- تمپ بلوچستان پاکستان را هدف قرار داد که در اثر آن یک دختر بچه به نام ...عابده کشته و 5 نفر دیگر که عمدتا زن و بچه هستند زخمی شده که حال دو نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

    به گزارش شاهدان عینی ساکنین روستا کلاهو چند روز پیاپی هواپیماهای بدون سرنشین با فاصله زیادی از زمین اطراف این منطقه در حال پرواز بودند که صبح روز دوشنبه 4 آذر این خانه را بمباران کردند.
    واحد بخش درخشان یکی از ساکنین روستای کلاهو به کمپین گفت: ساعت 5:15 صبح با صدای مهیبی از خواب بیدار شدیم وقتی خارج از منزل را نگاه کردیم دود غلیظی از خانه یکی از ساکنین روستا به هوا بلند می شد. بعد از اندکی درنگ وقتی وضعیت امن تر شده بود به محل بمباران شده رفتیم. دو خانه کاملا تخریب شده بودند و زن و بچه ها زیر آوار مانده بودند.
    واحد بخش می گوید: خانه از عمر شاهوزهی، یکی از مخالفین دولت ایران است. که هیچ گونه تنشی مسلحانه ای با دولت ایران نداشته است.
    آقای درخشان در پاسخ به سوال گزارشگر کمپین که از ایشان پرسیدند: به نظر شما این حمله کار چه گروهی می تواند باشد گفت: به طور قطع نمی توان اظهار نظر کرد اما شواهد نشان می دهد که جمهوری اسلامی در این کار دست داشته است. چرا که دولت پاکستان در منطقه بلوچستان نفوذی ندارد و با توجه به شرایط ملتهب بلوچستان هیچ گاه در این مناطق دست به حمله های هوایی نزده است. و نکته دیگر اینکه: بمب ها بر سر خانه یک مخالف نظام ایران انداخته شده اند و هیچ اثری هم از جت و هلیکوپتر جنگی نبوده و حتی در این روزها بارها هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی روئیت شده اند.
    پس از حادثه خونبار حمله جیش العدل به ماموران مرزی که منجر به کشته شدن 14 نفر شد جمهوری اسلامی ضمن اعدام انتقام جویانه 16 زندانی بلوچ اولتیماتوم داد که برای تعقیب گروه های مخالف نظام وارد خاک پاکستان می شود.

    از سوی دیگر عده ای از فعالین نظر دیگری را منعکس می کنند و می گویند: این حملات با هواپیماهای بدون سرنشین درست یک روز پس از توافقات هسته ای ایران با 6 قدرت برتر جهان اتفاق افتاده اند و از آنجا که جمهوری اسلامی توان حمله به قصد کشتن با پهپادهای خود را ندارد یا لا اقل این مورد را اعلان نکرده است حضور پهپادهای آمریکایی که بارها مناطق مختلفی از پاکستان را بمباران کرده اند نیز دور از ذهن نیست.

    شایان ذکر است کلاهو با جمعیت 2000 نفری در 150 کیلومتری مرز ایران و پاکستان در داخل خاک بلوچستان پاکستان قرار دارد که بخشی از منطقه تمپ ضلع تربت محسوب می شود.

    ("کمپین فعالین بلوچ") 

No comments:

Post a Comment