Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

مسئولین قتل و اعدام جوانان بلوچ را هم یک روزی در زاهدان عزیز مرکز بلوچستان دادگاهی میکنیم

  1. پرویز مشرف فرمانده سابق ارتش اشغالگر و تروریستی پاکستان, قاتل هزاران جوان بلوچ محاکمه می شود

    دولت فدرال پاکستان امروز دوشنبه 18-11-2013 پرونده خیانت... پرویز مشرف، رئیس جمهور نظامی سابق این کشور را به دیوان عالی این کشور تقدیم می کند.

    این برای اولین بار در تاریخ پاکستان است که یک رئیس دولت سابق به اتهام خیانت به دادگاه می رود .
    به گزارش روزنامه انگلیسی زبان "دان" پاکستان، دولت پاکستان می گوید رهبر نظامی پیشین این کشور، ژنرال پرویز مشرف را به خاطر تحمیل حکومت نظامی و تعلیق قانون اساسی این کشور و حصر قضات دیوان عالی در سال 2007، به اتهام خیانت محاکمه خواهد کرد. اتهامی که در صورت اثبات مجازات مرگ، یا حبس ابد در پی دارد.

    از اتهامات دیگر مشرف قتل مخالفان سیاسی، خصوصا قتل سردار اکبرخان بگتی از رهبران بلوچ ، از بقیه بارزتر است .
    چوهدری نثار علی خان، وزیر کشور پاکستان، روز یکشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد: "به حکم دیوان عالی کشور و گزارش کمیته تحقیق، اقدام های لازم برای محاکمه ژنرال پرویز مشرف به اتهام خیانت بر اساس ماده 6 قانون اساسی آغاز می شود."
    چوهدری نثار افزود: "این اولین بار در تاریخ پاکستان است که چنین محاکمه ای برگزار می شود و تصمیم به انجام آن در جهت حفظ منافع ملی گرفته شده است".

    دولت پاکستان امروز دوشنبه 18-11-2013 (وکیل) ذوالفقار عباس نقوی را به عنوان دادستان ویژه بررسی پرونده خیانت مشرف معرفی کرد.
    پرویز مشرف تاکنون با چهار مورد مجرمانه مربوط به دوران حکومتش در سال های 1999-2008 روبرو شده است که بر اساس اطلاعات فاش شده، یکی از آن ها به ترور بی نظیر بوتو نخست وزیر سابق پاکستان در سال 2007 مربوط می شود. از زمان بازگشت مشرف به پاکستان در اوائل سال جاری، برای همه این موارد حکم وثیقه صادر شده است.
    هفته گذشته او از دادگاه خواست با سفرش به دوبی برای عیادت مادر بیمارش موافقت کند.
    پرویز مشرف اولین رهبر نظامی پاکستانی است، که در کشوری که در طی 66 سال عمر خود سه بار تجربه کودتای نظامی داشته، به جرم خیانت به دادگاه می رود. 
     

No comments:

Post a Comment