Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

قاچاقچیان اسلحه از ایران به یمن امروز به زندان محکوم شدند رژیم تهران برای شیعیان یمن موشک ارسال کرده


یک دادگاه یمنی امروز 9 نفر از اعضای یک گروه را که با قایقی پر از اسلحه وارد آبهای یمن شده بودند، به زندان های از سه تا ده سال محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این قایق که به روایت دولت صنعا، از ایران حرکت کرده است، در آبهای ساحلی یمن، توسط مرزبانان یمنی و به‌یاری نیروهای دریائی آمریکا مستقر در دریای عمان شناسائی و توقیف شده بود. 
سه نفر از دستگیر شدگان امروز در مقابل دادگاهی در شهر عدن هرکدام به شش سال زندان محکوم شدند، نفر چهارم به سه سال زندان، و چهار نفر دیگر هر کدام به یک سال حبس محکوم شدند. نفر نهم در دادگاه غیابی به ده سال زندان محکوم شد.
حکم دادگاه این نه نفر را که همگی یمنی بودند، به جرم قاچاق اسلحه از ایران به سوی یمن، و نیز همکاری با ایران محکوم شناخت. قایق آنها نیز مصادره شد.
این در حالی است که تهران هر نوع رابطه با این محموله اسلحه را تکذیب می کند.
از آنجا که ایران توسط یک قطعنامه سازمان ملل متحد از صدور هر نوع اسلحه ممنوع شده است، در فوریه گذشته این قایق پر از اسلحه توسط کارشناسان سازمان ملل مورد بازرسی قرار گرفت .
مقامات یمن اعلام کردند که در قایق توقیف شده مقداری موشک زمین به هوا، تعدادی راکت های کاتیوشا، مواد منفجره، مهمات و سیستم های حفاظتی کشف کرده اند.
یک مقام امنیتی یمنی مدعی شد که اسلحه های توقیف شده ایرانی برای مسلح کردن شورشیان شیعه زیدیه، که منطقه صعدا را در اختیار دارند و هم اکنون مشغول مبارزه مسلحانه با سلفی ها هستند، فرستاده شده بودند.

No comments:

Post a Comment