Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

فقرخانواده‌ها، 21 درصد علت بازماندن کودکان از تحصیل در سیستان‌وبلوچستان

فقرخانواده‌ها، 21 درصد علت بازماندن کودکان از تحصیل در سیستان‌وبلوچستان


مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 100 هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد که 21 درصد به‌دلیل فقر خانواده‌ها، 27 درصد به‌دلیل دوری راه‌ها و 29 درصد به دلیل واقع شدن در مناطق صعب العبور از تحصیل بازمانده‌اند. وی اما نگفته چرا با وجود پراکندگی در خراسان میزان تحصیلات پائین نمانده است.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از ایسنا ، علیرضا نخعی در کنفرانس توسعه عدالت آموزشی در تهران با اشاره به پراکندگی جمعیت استان که سه برابر متوسط کشوری است، افزود: 14 منطقه از 32 منطقه آموزشی استان سیستان و بلوچستان حدود 500 کیلومتر از مرکز استان فاصله دارند.
وی گفت: به دلیل عدم شناسایی و یا پراکندگی جمعیتی شناسایی و جذب افراد بیسواد آموزش و پرورش استان در این رابطه با سختی‌های فراوانی روبرو است.

نخعی با اشاره به اینکه تمامی مدارس سیستان وبلوچستان به عنوان پایگاهی برای مبارزه با بیسوادی و رفع محرومیت آماده ریشه کنی بیسوادی است، ادامه داد: سیستان و بلوچستان با داشتن رتبه اول کشوری برای ریشه کنی بیسوادی تلاش می کند تا افراد بیسواد را رادر یک طرح برنامه‌ریزی شده و منسجم تحت پوشش قرار دهد.

وی از والدین به عنوان تاثیرگذارترین بخش آموزش خارج از مدرسه در پیشرفت تحصیلی فرزندان خود یاد کرد و افزود: والدین نقش بسیار ارزشمندی دارند و اگر خلاء بیسوادی از میان برداشته شود قطعه دیگر این جریان که همانا تکمیل شدن فرآیند یاددهی است به خودی خود درست خواهد شد.

http://balochcampaign.com/

No comments:

Post a Comment