Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

وقوع 1188 تصادف و مرگ 103 نفر در جاده‌های سیستان‌وبلوچستان

وقوع 1188 تصادف و مرگ 103 نفر در جاده‌های سیستان‌وبلوچستان
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی زاهدان گفته: در هشت ماهه نخست امسال 1188 تصادف در محورهای تحت فعالیت اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رخ داده که در جریان آنها 103 نفر در صحنه تصادف جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از ایسنا، دکتر فریبرز راشدی با بیان اینکه این‌ها تصادف‌هایی هستند که اورژانس در صحنه تصادف حاضر بوده است، اظهار کرد: در جریان این تصادف‌ها 1753 نفر مجروح شدند که به وسیله اورژانس به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل‌ شده‌اند.
این مسئول با بیان اینکه در این مدت محور کنارک-نیکشهر با 18 تصادف و بدون فوتی کم تلفات‌ترین محور استان بوده است، گفت: همچنین محور زاهدان-خاش با 333 تصادف و 451 مجروح پر حادثه‌ترین و محور سراوان-خاش با مرگ 31 نفر پر تلفات‌ترین جاده‌های استان بوده‌اند.
به گفته راشدی از ابتدای امسال تا پایان آبان 333 تصادف در محور زاهدان-خاش رخ داده که در جریان آن‌ها 451 نفر مجروح و 19 نفر نیز در صحنه تصادف جان خود را از دست داده‌اند.
وی در ادامه گفته: طی همین مدت در محور‌های خاش-ایرانشهر، زاهدان-بم، کنارک-چابهار، خاش-سراوان و زاهدان- زابل نیز به ترتیب 172، 76، 49 و 28 تصادف رخ داده که در جریان آن‌ها 509 نفر زخمی و 18 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
رئیس اورژانس زاهدان همچنین گفت که در 48 مورد حادثه جاده‌ای محورهای زاهدان-میرجاوه و کنارک-نیکشهر هیچ مورد فوتی در صحنه تصادف اتفاق نیفتاده و فقط 81 نفر زخمی شده‌اند.
راشدی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال تا پایان آبان 146تصادف در محور‌های فرعی شهرستان سراوان رخ داده است، افزود: 115 تصادف با 144 مجروح و 11 کشته در محور سراوان-کوهک و 31 تصادف با 42 مجروح و شش کشته نیز در محور سراوان-جالق اتفاق افتاده است.
وی همچنین از بروز حوادث جاده‌ای دیگر در محورهای حومه سراوان نیز خبر داد و گفت: در محور‌های «سراوان-سیب‌سوران» و «مهرستان-پسکوه»در هشت ماهه نخست امسال 125 تصادف اتفاق افتاده که در جریان آن 177 نفر مجروح و 9 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

این مسئول در بخش دیگری حوادث جاده‌ای محوری در کنارک و محور چابهار-راسک را 67 مورد اعلام کرد و افزود: در این حوادث 9 نفر در صحنه تصادف کشته و 86 نفر نیز مجروح شده‌اند.
http://www.balochcampaign.com/

No comments:

Post a Comment