Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

برنامه سپاه برای میلیتاریزه کردن جنوب ایران


برنامه سپاه برای میلیتاریزه کردن جنوب ایران
دیگربان: سپاه پاسداران با هدف مقابله با «نفوذ نیروهای فرامرزی و فرامنطقه‌ای» در جنوب ایران اقدام به تشکیل «جبهه مقاومت جنوب» کرده است.
این «جبهه» به خواسته علی خامنه‌ای تشکیل شده و وجود جریان سیاسی «جبهه خلق عرب» و «فقر فرهنگی و اقتصادی» در مناطق جنوبی ایران از دیگر دلایل تشکیل آن اعلام شده است.
تقی پوررضایی٬ معاون دانش و پژوهش نیروی دریایی سپاه «مشکلات فرهنگی حاکم بر جنوب کشور» و «عدم هماهنگی بین نیروهای انقلاب {بین سپاه و دولت}» را از موانع پیش‌رو در تشکیل این جبهه اعلام کرده است.
پوررضایی افزوده «شناسایی و رصد تهدیدات در منطقه جنوب از راه‌حل‌های مطرح برای عبور از مشکلات» است و در جنوب ایران نیاز به یک مرکز «هماهنگ کننده» بود که منجر به تشکیل این جبهه شد.
وی همچنین «ایجاد یک پل ارتباطی بین مراجع بالایی سپاه» و «تعامل فکری و مدیریتی مراجع مستقر در جنوب کشور شامل ارتش و سپاه، نیروی انتظامی، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و تدوین یک طرح مشترک» را از دیگر راه‌کار‌های سپاه به منظور رفع مشکلات این مناطق اعلام کرده است.
نقش سپاه پاسداران در سال‌های اخیر و در پی دستور علی خامنه‌ای در جنوب ایران به خصوص آب‌های خلیج فارس بسیار پر رنگ‌تر از گذشته شده است.

No comments:

Post a Comment