Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

انتقال معلم بازنشسته زندانی به سلولهای انفرادی بند قرنطینه در پنجمین روز اعتصا ب غذا

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» معلم بازنشسته زندانی و تبعیدی در زندان مرکزی زاهدان محمد امین آگوشی در پنجمین روز اعتصاب غذا به سلولهای انفرادی بند قرنطینه « شکنجه گاه » زندان مرکزی زاهدان منتقل گردید.
معلم بازنشسته محمد امین آگوشی روز سه شنبه ۱۷ تیر ماه در اعتراض به شرایط غیر انسانی و ادامه تبعید خویش به زندان مرکزی زاهدان دست به اعتصاب غذا زد.  علیرغم داشتن آسم و بیماریهای دیگر از رسیدگی به خواسته های وی خوداری می کنند و روز شنبه ۲۱ تیرماه از بند عمومی به سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان مرکزی زاهدان منتقل گردید.
بند قرنطینه دارای سلولهای بسیار کوچک و فاقد  حداقل امکانات انسانی است. این سلولها در گرمای شدید تابستان فاقد وسایل خنک کننده هستند.
معلم زندانی بازنشسته از بیماری آسم و سایر بیماریها رنج می برد و ادامه یافتن  اعتصاب غذا و عدم رسیدگی به خواسته های وی می تواند خطر جانی جدی برای او در پی داشته باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،عدم رسیدگی به خواسته های اولیه و انسانی زندانیان سیاسی که منجر به سوق دادن آنها بسوی اعتصاب غذا می شود و خطرات جدی جسمی برای زندانیان  ایجاد می کند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت ولی فقیه آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است. 
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۱ تیر۹۳ برابر با ۱۲ ژولای۲۰۱۴
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193
Publisher: hd
Source: http://www.hrdai.net/index.php?option=com_content&view=article&id=1580:1393-04-21-11-39-29&catid=1:2010-07-21-10-18-57&Itemid=4

No comments:

Post a Comment