Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

اسرائیل در غزه دست به نسل كشي زده است Genocide of Isralel in Ghaza Palestine

اسرائیل در غزه دست به نسل كشي زده است

اسرائیل حملات هوایی خود علیه غزه را تشدید کرده و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفته است که کشورش به حملات خود علیه حماس شدت خواهد بخشید.آقای نتانیاهو گفته است که پیکارجویان فلسطینی "بهای سنگینی را برای پرتاب راکت به اسرائیل خواهند پرداخت."
مقام های فلسطینی می‌گویند از آغاز تهاجم جدید اسرائیل به غزه ۱۳۳ فلسطینی کشته شده‌اند. به گفته سازمان ملل متحد ۷۵ درصد کشته‌شدگان، غیرنظامی بوده اند. منابع بیمارستانی در غزه می‌گویند در حمله هوایی تازه اسرائیل به ساختمان متعلق به یک بنیاد خیریه در شهر بیت لاهیا، دو نوجوان معلول کشته شدند.حملات هوایی اسرائیل به غزه پنج روز پیش شروع شد و شب گذشته نیز همچنان ادامه داشت.شب گذشته، پرتاب راکت از جانب غزه به خاک اسرائیل نیز ادامه یافت و آژیر حمله هوایی دست کم در دو منطقه از جنوب اسرائیل به صدا درآمد.گفته می شود در سازمان ملل مذاکرات فشرده‌ای برای برقراری آتش‌بس در جریان است.


این عکس دو کودک فلسطینی است که در حملات وحشیانه ارتش اسرائیل به این شکل فجیح کشته شدند! واقعیت دردناک جامعه بشری همین هست ، این عکسها واقعیت دنیایی را که درش داریم زندگی‌ می‌کنیم نشون میده ،  نگیم غزه به ما مربوط نیست !بر علیه جنگ و حمله نظامی و زیاده خواهی‌  قدرت مندان بایستیم!! جهان ؛ جهان بی مرزی است
 
۸ عضو يک خانواده فلسطينی در جريان حملات هوايی اسرائيل به نوار غزه در بامداد پنجشنبه جان خود را از دست دادند. بنا به گفته مقامات فسطينی ۵ از تن از کشته شدگان کودک بودند.

به گزارش خبرگزاری رويترز، اين مرگبارترين حمله هوايی اسرائيل از شروع حملات به نوار غزه در روز سه شنبه محسوب می شود، بطوریکه در روز پنجشنبه دست کم۶۰ تن در جريان حملات هوايی اسرائيل جان سپردند. 

رویترز از قول منابع پزشکی غزه گزارش داده است که شمار کشته شده های فلسطينی از سه شنبه تا کنون در مجموع ۷۴ تن بوده است.

مقامات اسرائيلی از اظهار نظر درباره اين اتفاق خودداری کرده اند، اما موشه يلعون، وزير دفاع اسرائيل در يک پيام توييتری نوشته که «ما هنوز روزهای طولانی نبرد در پيش دارم.»

خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس امروز در سخنانی که از تلویزیون الاقصی منتشر شد، آمریکا و جامعه جهانی را به ارتکاب جنایت علیه فلسطینیان متهم کرد.
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از نشست کابینه فلسطین در رام‌الله در کرانه غربی رود اردن، اسرائیل را به نسل‌کشی در غزه متهم کرد و بار دیگر خواهان توقف حملات اسرائیل به غزه شد.
حملات متقابل اسرائیل و حماس
خبرگزاری فرانسه به نقل از ارتش اسرائیل گزارش کرده که نیروهای این کشور به ۵۵۰ مکان در غزه که می‌گوید به حماس تعلق داشتند، حمله کرده است.
این حملات با پاسخ حماس رو‌به‌رو شده و این گروه به گفته ارتش اسرائیل ۷۲ راکت به سوی این کشور پرتاب کرده است. این حملات تلفاتی بر جای نگذاشته است.
مقام‌های تشکیلات خودگردان فلسطینی می‌گویند که در حملات چند روز گذشته اسرائیل حداقل ۴۳ نفر در غزه کشته شده‌اند که در میان آنها زنان و چند کودک هم دیده می‌شوند. بیش از دویست فلسطینی نیز زخمی شده‌اند.
مقام‌های فلسطینی گفته‌اند که حداقل ۲۵ خانه در حملات اسرائیل نابود شده‌اند که همه خانه‌ها به اعضای حماس تعلق نداشتند.
گنبد آهنی، سپر دفاع موشکی اسرائیل، هم ده‌ها راکت پرتاب شده توسط حماس را منهدم کرده است.
رادیو ارتش اسرائیل می‌گوید حداقل پنج راکت پرتاب شده در نزدیکی تل‌آویو، پایتخت اسرائیل توسط این گنبد آهنی از بین رفتند.
با پرتاب راکت‌ها از غزه، آژیر در شهرهای مخالف اسرائیل به صدا در آمده و ساکنان به پناهگاه‌ها هدایت می‌شوند.
شهروندان اسرائیل با پخش آژیر در نفاط امن پناه می‌گیرند
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل هشدار داده است که عملیات ارتش علیه حماس در غزه تشدید خواهد شد.
آقای نتانیاهو از سوی برخی شرکای دولت ائتلافی تحت فشار است که نیروهای زمینی اسرائیل را به غزه اعزام کند.
اسرائیل در سال ۲۰۰۵ و در زمان نخست‌وزیری آریل شارون از غزه خارج شد.
در همین حال دفتر ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد که عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری این کشور با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در باره تحولات مناطق فلسطینی تلفنی صحبت کرده است.
مصر خواهان توقف حملات اسرائیل و حماس شده است.

منبع: 

BBC

No comments:

Post a Comment