Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

ضرب و شتم دو تن از زندانیان بلوچ در زندان اردبیل


ضرب و شتم دو تن از زندانیان بلوچ در زندان اردبیل
17/-7/2014
صابر ملک‌رئیسی و امین ایرانشهری دو زندانی بلوچ اهل‌سنت در زندان اردبیل توسط زندانیان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. بستگان ایشان معتقدند این ضرب و شتم به تحریک نگهبانی صورت گرفته است.
بنا به گزارش گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک‌شنبه ۲۲ تیر ماه زندانیان زندان مرکزی اردبیل بدون هیچ مقدمه‌ای به دو زندانی بلوچ تبعید شده به این زندان به‌نامهای صابر ملک‌رئیسی و امین ایرانشهری حمله کرده و ایشان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
بستگان یکی از این دو زندانی به گزارشگر هرانا گفت: «این حمله که هنگام سحر روی داده به تحریک نگهبانان و مسئولان زندان اردبیل صورت گرفته. در طی این حمله صابر ملک‌رئیسی بشدت مجروح شده و دست امین ایرانشهری شکسته است.»
وی در ادامه بیان داشت: «زندانیان بلوچ تبعید شده خواستار تغییر زندان هستند و از همه خواستند پی گیر این مسئله باشند. آن‌ها زندان اردربیل برای خود خطرناک می‌دانند چون هر روز مورد اذیت و آزار هستند.»
محمد صابر ملک رئیسی در دوم مهر ماه ۱۳۸۸ در سن ۱۵ سالگی بازداشت و پس از تحمل بیش از یک سال در بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان و زندان مرکزی این شهر محاکمه و از سوی دادگاه انقلاب به ۱۵ سال حبس در تبعید محکوم شد.

No comments:

Post a Comment