Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

اداره بدنام اطلاعات رژیم ضد بلوچ هم زاهدان را استان سیستان می نامد؛ لطفا این خبر را بخوانید


اداره بدنام اطلاعات رژیم ضد بلوچ هم زاهدان را استان سیستان می نامد؛ لطفا این خبر را بخوانید
بازداشت یک فعال دانشجویی در دانشگاه سیستان و بلوچستان
یک فعال دانشجویی اصلاح طلب دانشگاه سیستان و بلوچستان پس از احضار به اداره اطلاعات بازداشت شد.
به گزارش کلمه، اداره اطلاعات زاهدان “وحید رنجبر” عضو هیئت مرکزی شورای صنفی دانشجویان این دانشگاه را در روز دوشنبه ۲۳ تیرماه پس از احضار به ستاد خبری اطلاعات زاهدان، بازداشت کرد.
این فعال دانشجویی که عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه است، از ابتدای سال تحصیلی گذشته بارها به اداره اطلاعات استان سیستان احضار شده و تحت بازجویی قرار گرفته بود.
رنجبر که دانشجوی رشته ممتاز رشته تاریخ و اهل روستای نورآباد استان فارس است، در ماههای گذشته پیگیر قطع رانت دانشجویان وابسته به برخی نهادها و نیز احقاق حقوق از دست رفته دانشجویان بود.
تاکنون دادستانی زاهدان و اداره اطلاعات شهرستان درباره علت بازداشت وی پاسخگو نبوده اند و خانواده این دانشجو که از استان فارس به زاهدان آمده اند، نگران وضعیت فرزندشان هستند که به شدت از بیماری زخم معده رنج می برد.
در یک ماه اخیر دست کم ۱۵ نفر از دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان به اداره اطلاعات استان احضار شده و تحت بازجویی قرار گرفته اند.
به گفته دانشجویان این دانشگاه، با وجود پشت سر گذاشتن یک سال از فعالیت دولت حسن روحانی و تغییر کادر مدیریتی در بسیاری از ادارات استان ها، هنوز در بسیاری از نهادهای دولتی این استان از جمله مدیریت دانشگاه زاهدان تغییری ایجاد نشده است.

No comments:

Post a Comment