Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

هم اندیشی مدیران مطبوعات و رسانه های خبری استان سیستان و بلوچستان با استاندار

هم اندیشی مدیران مطبوعات و رسانه های خبری استان سیستان و بلوچستان با استاندار

عصر یکشنبه فرصتی فراهم شد تا به همراه همکاران گرامی ام در مطبوعات و رسانه های استان دیداری با آقای مهندس علی اوسط هاشمی استاندار محترم سیستان و بلوچستان داشته باشیم.

در این دیدار من و سایر اصحاب مطبوعات و رسانه دیدگاههای خود را پیرامون مسایل صنفی و استانی مطرح کردیم.

آقای اوسط هاشمی نیز ضمن پاسخگویی به دغدغه های حاضرین جلسه، به مسایل و نکات مهمی در ارتباط با تغییر رویکردها و نگاهها در استان پرداخت که جا دارد به آنها اشاره کنم:

یکی از مهمترین موضوعاتی که جناب استاندار درباره آن صحبت کرد این بود که رویکردهای جدیدی در حفاظت از مرزهای استان اتخاذ شده که بر اساس آن ارتباط میان مرزبانان و مرزداران اصلاح شده و از این پس شاهد تعقیب و گریز و تیراندازی در مرزها نخواهیم بود.

مساله مهم دیگری که در این نشست از سوی آقای اوسط هاشمی مطرح شد تشکیل کمیسیون امان نامه استان بود. وی اعلام کرد که که در هفته گذشته 12 نفر به صورت خود معرف به این کمیسیون مراجعه و از جرایم خود ابراز پشیمانی کرده و امان نامه دریافت کرده‌اند.

آقای هاشمی گفت که آغوش نظام برای بازگشت افراد باز است و کمیسیون امان نامه استان آمادگی دارد تا با دادن تامین با استان و گذشت و از جرایم افراد زمینه را برای آغاز زندگی جدید این افراد فراهم کند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیاست دولت تدبیر و امید تامین امنیت نرم با رفتار نرم و با نگاه تبدیل دشمنان به دوست بر اساس صداقت و شفافیت است.

آقای اوسط هاشمی همچنین گفت: دولت در حاضر توجه ویژه‌ای به سیستان و بلوچستان دارد بنابراین مدیران باید نهایت استفاده را از این موقعیت ببرند.

وی به اقدامات انجام شده دولت تدبیر و امید در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: تمام مصوبات سفر دولت به سیستان و بلوچستان طی هفته گذشته مصوب و نهایی شد.
اوسط هاشمی از اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای جمع‌آوری آب‌های سطی در سیستان و بلوچستان خبر داد و تصریح کرد: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای ‌آبیاری ۱۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به صورت قطره‌ای برای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره نقش رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی، گفت: باید رسانه‌ها به گونه‌ای عمل کنند که مردم آنها را امین خود دانسته و برای رساندن صدای خود به گوش مسئولان از تریبون آنها استفاده کنند.

وی ‌گفت: باید شورای نخبگان در شهرستان‌ها تشکیل و از بین آنها شورای نخبگان استان تشکیل شود و آنها در تمامی جلسات حضور موثر داشته باشند.
  

دیدار روز یکشنبه مدیران مطبوعات و رسانه های خبری استان سیستان و بلوچستان با آقای اوسط هاشمی استاندار محترم سیستان و بلوچستان — med ‎علی اوسط هاشمی‎.

No comments:

Post a Comment