Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

حذف نام بلوچستان یا به خرده و تمسخر گرفتن هویت و غیرت بلوچ و مسیری بسوی تخدیر و شستشوی اذهان نسل های اینده

حذف نام بلوچستان یا به خرده و تمسخر گرفتن هویت و غیرت بلوچ و مسیری بسوی تخدیر و شستشوی اذهان نسل های اینده
از همه عزیزان بلوچ تقاضا دارم حتما یک بار این مطلب را مطالعه کنند.
بسیار حیاتی است
شاید کسانی به سادگی از روی این مسئله بگذرند که ادارات دانشگاهها بیمارستانها سازمانها تمامی مکاتبات و گزارشات و پایان نامه ها و مدارک تحصیلی را با نام سیستان شروع و نام بلوچستان را حذف کرده اند.
حذف نام بلوچستان شاید در عقل کنجشکی بعضی بلوچ خالی از تاریخ و شناخت هویت که زاده نسلی هستند که در گیر و دار مسائل معیشتی و فقر و امنیتی بوجود امده اند و از تفکر در امور بلوچستان و تاریخ حقیقی ان چیزی نه می دانند و نه کسی به انان چنین تفکری را تزریق کرده نگنجد زیرا
از روزی که چشم گشودند تا امروز با دغدغه فقر و بدبختی و نبود اینده بزرگ شده اند و هگز فرصت تفکر بیش از این را نداشته اند.
چنان فشار ظلم و جنایت و ستم و خیانت زیاد بوده که فرزند بلوچ تنها در این فکر بوده و هست که مبادا خطایی کند زیرا در ان صورت رحمی نیست و بدون محاکمه و پرسش اعدام و یا ترور میشود و شانس بیاورد سالها شکنجه و حبس نهایت روزهای زنده ماندن و به خیال اش خوش شانسی وی است .
چنین ملتی کجا وقت دارد بیش از این و در دایره هویت تاریخ سرزمین خود بیاندیشد چه برسد که در موقعیت شناخت برآید و تشخیص دهد ظلم و جنایت و خیانت بیش از انچه در پرده پنهان صورت میگیرد.
حذف نام بلوچستان به نوعی یک رفراندوم در جهت محک زدن غیرت و شعور و تعصب ملت بلوچ می باشد که ایا در قبال این امر واکنشی نشان خواهند داد یا نه بلوچ همان بلوچ نسل قبلی و قبلی است که ان روز سیستان را به راحتی سوار بر نام بلوچستان کردیم و ایا بلوچ همان بلوچ دیروزی است پس از تحمل این همه سال ستم و شکنجه و قتل عام و تبعیض یا نه کاسه صبرش لبریز شده و اگر همان بلوچ است پس هم حذف نام و تجزیه بلوچستان به سادگی و بدون واکنش چندانی صورت خواهد گرفت.
اری شاید باورش سخت باشد که چه شده مگر با حذف و جابجایی یک نام بر روی کاغذ پاره ها از بلوچستان و بلوچ چیزی کم میشود.
من به شما می گویم چه تعداد از اسناد تاریخی بلوچستان در موزه و اداره ثبت و اسناد بلوچستان از گذشته اشغالی بلوچستان وجود دارد و کدام روزنامه و شخص حتی بلوچ دهن به این گشوده که بلوچستان یک سرزمین اشغالی است و سیستان سه دهه قبل یدک نام بلوچستان شد.
در اداره ثبت و اسناد و در حال حاضر چرا از ثبت اسامی بلوچی در ادارات ثبت احوال جلوگیری میشود و چرا نام بلوچی شهرها و روستاها و بخش های ما تغییر کرد و هزاران مورد دیگر
ایا شما می توانید از طریق سازمان ثبت و اسناد اسناد تاریخی بلوچستان را مطالبه کنید و ایا فکر می کنید چنین اسنادی وجود دارد؟
اری وقتی نسل امروز و دیروز را خالی از این اصل و تاریخ گردانیدند بدور از فهم نیست که بلوچ می گوید بلوچستان سرزمینی بوده از عدم وجود تا الان جزیی از خاک ایران
چرا که واقعا حق دارد بگوید زیرا در جامعه و تحت فشار و ستمی بزرگ شده و در سایه حکومتی زیسته که تمام تاریخ وی را دستخوش تغییر کرده است.
و در طی این سه دهه به جایی رسیده بلوچستان که زیر پای چکمه و قلم یک عده بی سرو پای کولی (زابلی)باید بمیرد و حذف شود از تاریخ
اگر سکوت کنید و به دفاع بر نیایید در مقابل حذف نام بلوچستان نسل اینده بدون اسم بلوچی بدون هویت و فرهنگ بلوچی و از همه مهمتر دیگر نقشه ها و اسناد خالی از نام بلوچستان خواهد بود و ان عده کمی هم که بدانند به هر حال در ان فشار و ستم سکوت خواهند کرد و میمیرند و با مردن انها بلوچستان میمیرد.مثال ان افراد مثال اخر زمان است که تا یک بنده کلمه گو لا اله الا الله است زمین و زمان قائم است و با از بین رفتن ان فرد همان میشود که خود بهتر میدانید.
فردا شما هر چه دلیل بیاورید که ما بلوچیم و متعلق به بلوچستان کو گوش شنوا
از شما می پرسند از زبان بلوچی چیزی ندارید ......فرهنگ بلوچی را در شما جستجو می کنند چیزی نمی بینند .....اسم و رسم بلوچستان را در نقشه ها و اسناد جستجو میکنند چیزی نیست.
پس شما را یک انسان مرده و روانی به حساب می اورند ...چرا که چیزی برای اثبات ندارید.
باز هم می گویم شاید تصورش سخت باشد و بگویید این کار زمان می برد و من از شما سوال میکنم چقدر زمان برد که مارا بدین حال و روز گرفتار کردند؟؟؟
بلوچ بلوچستان ناموس تو مادر تو هویت تو تاریخ و همه چیز توست.
خواهش من از همه شما عزیزان در این است که تمامی مکاتبات و مکالمات خویش را در فضای مجازی و حقیقی با نام خالص و تنهای بلوچستان شروع کنید .هرگز از جمله سیستان و بلوچستان و یا استان س وب استفاده نکنید فقط بنویسید و بگویید بلوچستان
با این کار شما جرمی نکردید از هویت و ناموس خود دفاع کردید
و اگر دفاع نکنید از من و شما بی غیرت تر انسانهایی روی زمین نیست.من را ببخشید ولی این درد کلی و شاهرگ حیات ماست.
‎بلوچ وبلوچستان مظلوم‎s foto.
‎بلوچ وبلوچستان مظلوم‎s foto.
‎بلوچ وبلوچستان مظلوم‎s foto.

  • Ali Kamani Doste aziz hichvaght ma mardome iran nabayad hamdigaro savaye az ham bedonim ma hame baham mishim iran kord baloch bakhtiyari gilani in yani iran bas hesabe hamdigaro az hokomat savakonim zendebad iran ba tamame aghvamesh
  • بلوچ وبلوچستان مظلوم
    دوست عزیز شاید شما بودید ایرانی ما نبودیم به زور اشغال و ستم شدیم ایرانی و در ثانی در سایه ایرانی بودن تا جایی که تونستند قتل عام و محروم مان کردند و از جنایت و خیانت چیزی کم نگذاشتند در حق ما .پس اگر بگیم ایرانی خیانت کردیم به هویت و اصالت و تاریخ خویش ...شما ایرانی بودید ولی هرگز ما الحاق شدگان به ایران را ایرانی نپنداشتید پس همان بهتر شما ایرانی و ما بلوچستانی
  • Delshad Baluch
    دلايل حذف نام تاريخی بلوچستــــــان:

    ۱ـ تحت اشغال بودن بلوچستان
    ۲ـ بی تمدنی و جهالت اشغالگران
    ۳ـ دشمنی تاريخی با مردم بلوچ و نام بلوچستان
    ۴ـ دشمنی با مذهب اهل سنت
    ۵ـ غرايز زياده طلبی نامحدود و برتری طلبی اشغالگران
    ۶ـ مدارای ملت بلوچ با کولی های زابلی
    ۷ـ غصب راحت ترمعادن و معادن بلوچستان و تاراج ثروتهای ملی بلوچ
    ۸ـ عدم تکامل فکری و فرهنگی اشغالگران
    ۹ـ مهمان نوازی اجداد ما در سيستان و پناه دادن به اجداد کولی زاده هايی مانند شهرياری، کيخا، نورا و شهرکی
    ۱۰ـ تاخير دراتحاد گسترده و قيام نهايی ملت بلوچ
  • Ali Kamani Doste man shayad shoma mano ghezavat koni vali man bazam migam baharchiz bazham man asheghe mardomane baloche keshvaremon hastam man ba ghalb harf mizanam va shoma ba kine albate hagham dari
  • Delshad Baluch
    لهتين دليل په بلوچستان ءِ راجدپتری نام ءِ دور کنگ ءِ پندل
    ۱ـ بلوچستان آوارجنگ بوتگ ءُ برزدستين واک مئی مردم ءُ ملک ءِ نامان ٹگلينگ ءِ کوشست.

    ۲ـ ڈنی ءُ آوار جنوکانی بلوچ دژمنی

    ۳ـ دژمنی گون بلوچستان ءِ راجدپتری ( تاريخی ) نام

    ۴ـ دژمنی ءُ رستری کينگ گون اهل سنت ءِ نيکراه

    ۵ـ آوارجنوکانی رستری هيل ءُ عادتان په درور ملک ءِ درستين نيامتان لوٹگ ءُ چه درستان وتا برزتر ءُ پر زورتر زانگ

    ۶ـ مئی بلوچانی گيشين اوپارکشی ءُ زابلی کولی يان ميار ديگ

    ۷ـ مئی پيروکانی ميارجلی ءُ پارس کولی يان بزان شهرياری، نورا، کيخا ءُ شهرکی ءِ پيروکان مان سيستان ءَ لوگ ءُ جاه ديگ.

    ۸ـ زابلی کولی ءُ آوار جنوکانی پگری ءُ کلچرل پد منتگی ءُ آهانی بـے تمدنی

    ۹ـ. بلوچانی تپاک بيگ ءِ وهد ءِ دراج کشی

    ۱۰ـ بلوچانی جه نه جنگ ءُ پاد نيايگ

    ـبلوچستان ءِ گنجين سرزمين ءِ زوربرد کنگ دژمن ءِ مسترين دليل په تاريخی بلوچستــــــان ءِ نام ءِ دور کنگ انت
  • Hiva Kurdi
    این برنامه حکومت برای تجزیه استان سیستان و بلوچستان است ، بلوچستان همانند نام خلیج فارس ماندگار است ، بلوچ‌های ایران ، ایرانی هستند این حرکت دژخیمانه محکوم و مردود است .
  • Mahbobeh Hoseinpour
    نهایتا مهم نیست...هویت اشرفیتهای قومی ایران را حکومت جعلی ولایی نداده که بتواند پس بگیرد...او میداند که سرنگونی اش در دست همین مردم غیور ستمدیده است وهمه خباثتهایش متوجه آنهاست...
  • محمد آرمیان بلوچ
    86 سال ما ایرانی بودن را قبول کردیم و هیچ اعتراضی نکردیم و به ایرانی بودن خود در مراسم همیشه افتخار میکردیم ولی از این ایرانی بودن خود جز تبعیض و تحقیر و تهدید و محرومیت از ابتدائی ترین حقوق انسانی خود چه خیری دیده ایم شما بفرمائید؟ حالا که برنامه نابودی کامل ما بر ملا شده است و دارند هویت زدائی میکنند و نام سر زمین مان را هم بطور کلی میخواهند محو کنند ما جقدر باید احمق باشیم که باز هم به ایرانی بودن خود افتخار کنیم. کمی انصاف داشته باشید ما انسان هستیم و مثل همه اقوام جهان یک هویت خدادادی داریم و فقط با حفظ این هویت است که میتوانیم با عزت و در امنیت زندگی کنیم. نابودی این هویت مساوی با نابودی ملت بلوچ است و ما نمی خواهیم نابود شویم میخواهیم زنده بمانیم. رژیم ایران اکر تا پایان سال 1394 شمنسی مسله خود مختاری بلوچستان را از طریق مجلس خود به تصویب رساند که ما ایرانی هستیم و ایرانی باقی خواهیم ماند در غیر اینصورت ما نمیخواهیم ایرانی باشیم و از خیر آن میگذریم و برای نجات از نابودی مسئله استقلال بلوچستان را مطرح خواهیم کرد و جدا خواهیم شد و تحمل ظلم وستم برای نزدیک به یک قرن کافی است.
  • Mahbobeh Hoseinpour
    به شما حق میدهم...یک زن کرد -بختیاری
  • محمد آرمیان بلوچ
    امیدوارم که توضیح بالا هر چند که کوتاه است ولی برای انسانهای اهل انصاف کافی باشد.
  • محمد آرمیان بلوچ
    درود بر شما خانم محبوبه حسین پور از بختیاری. خدا حفظ تان کند که انسان با انصافی هستی. عمر طولانی و سالم نصیب تان باد.
  • داریوش اقبالی
    نام بزرگ بلوچستان نماد جنوب شرق ایران هست
  • داریوش اقبالی
    مطمئن باشید نام بلوچ به این سادگی حذف نخواهد شد
  • Afsihn Obdolmjid
    خدا خودشون را از روزگار محو کند.که با تاریخ وهویت یک قوم اینجوری بازی میکنند.دور نیست ان روز که نوبت بلوچ میاد.که این تلافیها را از کولی (زابلی ها)بکنند.
  • Afsihn Obdolmjid
    با اقای آرمیان بلوچ کاملا موافقم.
  • Afsihn Obdolmjid
    ما بلوچیم وتا آخرین قطره خونمان بلوچ میمانیم.وبه بلوچی خودمان افتخار میکنیم


No comments:

Post a Comment