Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

ايران دو فعال سیاسی - فرهنگی عرب اهوازی را اعدام کرد

  1. Iran has executed two Ahwazi political - Cultural activists

    ايران دو فعال سیاسی - فرهنگی عرب اهوازی را اعدام کرد

    سازمان حقوق بشر اهواز روز پنجشنبه 12-6-2014 از اجرای حکم اعدام مخفیانه علی چبیشاط و سید خالد موسوی دو فعال سیاسی - فرهنگی عر...ب اهوازی در ایران خبر داد.

    این نهاد حقوق بشری در بیانیه خود گفته است که روز پنجشنبه خانواده های این دو فعال مدنی از سوی نیروهای اطلاعات باخبر شدند که حکم اعدام این دو فعال عرب اهوازی به اجرا درآمده است.

    کریم دحیمی یکی از فعالان حقوق بشر در تماسی با العربیه گفت:" قبرهای دو زندانی اعدام شده توسط ماموران اطلاعات به برادران آنها نشان داده شد، اما ماموران اطلاعاتی به خانواده های زندانیان اعدام شده در مورد برگزاری هرگونه‌ مراسم ‌عزاداری هشدار داده‌اند.

    دحیمی گفت :" دو زندانی سیاسی عرب اهوازی به نام های علی چبیشاط و سید خالد موسوی از 18 مارس سال جاری، توسط نیروهای اداره اطلاعات از زندان فجر دزفول به مکان نامعلومی منتقل شده بودند و علی رغم تلاش زیاد وكلا و خانواده‌های آنها تا روز اجرای اعدام مخفیانه آنها خبری از سلامتی آنها در دست نبود".

    علی چبیشاط و سید خالد موسوی به موجب دادنامه شماره (9109986119901221) شعبه 4 دادگاه انقلاب اهواز در شهریور 1392 به اتهام “محاربه با خدا” و “اقدام علیه امنیت ملی” از طریق انفجار لوله‌ گاز چغازمبیل به اعدام محکوم شدند.

    به گفته فعالان حقوق بشر این دو زندانی سیاسی به همراه چند نفر دیگر در تاریخ 11/11/2012 توسط اداره اطلاعات شوش دستگیر شده و پس از ماهها تحمل شکنجه شدید جسمی و روانی در بازداشتگاه اطلاعات اهواز مجبور به "اعترافات" اجباری شده اند. امری که بر خلاف تمام میثاق ها و کنوانسیون های بین المللی و حتى بر خلاف اصل 38 قانون اساسی ایران است.
    افزایش اعدام های مخفیانه‌ عرب های اهوازی در زمان روحانی
    از زمان روی كار آمدن دولت روحانی تا کنون هشت زندانی عرب اهوازی که محکوم به اعدام بودند، بدون اطلاع خانواده و وکلایشان به صورت مخفیانه اعدام شدند. مسولان قضایی حتی پس ازاجرای حکم، تاریخ اعدام و محل دفن آنها را به خانواده هایشان ابلاغ نکرده اند.

    هاشم شعبانی، 32 ساله، معلم ادبیات عرب دبیرستان خلفیه و هادی راشدی، 39 ساله، معلم شیمی دبیرستان خلیفه که به اتهام محاربه محکوم به اعدام بودند، 16 آذر ماه سال 1392 از زندان کارون اهواز به مکانی نامعلوم انتقال داده شدند. خبر اعدام آنها در تاریخ 29 دی ماه 1392 به خانواده هایشان اطلاع داده شد. همچنین غازی عباسی، عبدالرضا امیر خنافره، عبدالامیر مجدمی، جاسم مقدم پناه در تاریخ 12 آبان 1392 از زندان کارون اهواز به مکانی نامعلوم انتقال داده شده و مدتی بعد اجرای حکم اعدام آنها به خانواده هایشان ابلاغ شد.

    پیش از روی کار آمدن روحانی در ژوئن 2012 نیز سه برادر حیدریان به همراه دوستشان علی شریفی به صورت مخفیانه اعدام شدند که تاکنون خانواده هایشان از محل دفن آنها اطلاعی ندارند.
    Visa mer

No comments:

Post a Comment