Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

گشتی در شهر زاهدان ‎عبدالمجید شه بخش‎

  1. گشتی در شهر زاهدان
    چند روز قبل با برادر گرامی حاج عبدالله شاهوزهی (عضو شورای شهر زاهدان) قرار گذاشتیم گشتی در شهر زاهدان بزنیم. می خواستیم جاهای محروم شهر را از نزدیک ببینیم حداقل مقایسه ای بین مناطق محروم و غیر محروم بنماییم.
    امروز بعد از... ظهر حاج عبدالله و دوستانش آمدند مقداری محدودیت وقت داشتیم یعنی دیر حرکت کردیم. از دیدن جاهایی که فکر نمی کردیم در شهر ما باشند بسیار متعجب شدیم. محله های کریم آباد و شیر آباد و همت آباد واقعا جزو مناطق محروم بحساب می آیند تقریبا هیچ نوع امکاناتی از قبیل آسفالت و پارک و... وجود ندارد.
    با مناطق برخوردار شهر قابل مقایسه نیستند.
    چند جا با جوانانی برخوردیم که در خاکها و زمین خاکی بدون هیچ امکاناتی داشتند فوتبال بازی می نمودند.
    با وجودیکه چند سال است مردم ما شورای شهر را انتخاب نموده اند اما هیچگونه نفع و فایده ای عاید مردم ما نشده یعنی کاری برای مردم محروم ما نشده است.
    در همان مناطق نیز بین محله هایی که بلوچ نشین بودند با محله هایی که غیر بلوچ نشین بودند فرق و تفاوت از نظر امکانات و خدمات محسوس بود.
    ما بعضی وقتها فکر می کنیم زاهدان شهر کم آبی است. در حالیکه قسمتهای پایین شهر (قسمت شرق و شمال شهر) دریایی آب جمع می شود.
    در انتهای محله کریم آباد (قسمت شرق زاهدان) رود بزرگی از آبهای زاید شهر به طرف پایین سرازیر بود. جالب آنکه در آنجا تصفیه خانه عظیمی درست شده بود تا آبهایی را که به رودخانه می ریزند تصفیه نماید. تعجب کردم وقتی شنیدم آبها را پس از تصفیه نمودن دوباره به رودخانه می ریزند تا بهدر رود. در حالیکه اگر برنامه ریزی می نمودند آن آبها برای استفاده در فضای سبز شهر بسیار موثر و مفید بودند.

    شنیدم استاندار محترم نیز به این مناطق محروم سر زده است امید است حرکتی بشود و خدمتی به این مردم محروم صورت بگیرد. 


No comments:

Post a Comment