Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

بازداشت رئیس جهاد کشاورزی سراوان ویژگی

 
بازداشت رئیس جهاد کشاورزی سراوان

کمپین فعالین بلوچ - محمدرفیع دهواری رئیس جهاد کشاورزی سراوان از 10 روز پیش بدلایل مشکوکی بازداشت شده است.

 

بنا به اطلاع کمپین فعالان بلوچ، محمد رفیع دهواری رییس جهاد کشاورزی سراوان از روز چهارشنبه 21 خرداد ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

یک منبع مطلع به گزارشگر کمپین گفت: "در شهرستان سراوان آقای دهواری به عنوان فرد خدومی شناخته میشه."

وی در ادامه بیان داشت: "آقای دهواری را روز چهارشنبه از سوی حراست زاهدان احضار و سپس بازداشت کردند. ما اطلاعی نداریم که این بازداشت توسط وزارت اطلاعات صورت گرفته یا سپاه."

 این منبع در ادامه بیان داشت: "واردات دام به داخل کشور در منطقه بلوچستان در انحصار فرماندهان سپاه پاسداران است و به‌دلیل اینکه آقای دهواری حاضر به صدور مجوز برای یک فرد غیر بومی وابسته به سپاه نشده بود بازداشت شده است."

همچنین در رسانه های مجازی پیامی به این مضمون منتشر شده بود:

"به اطلاع مردم سراوان.. رييس جهاد کشاورزى بعلت ندادن مجوز واردات گاو از مرز پاکستان به يک فرد زابلى, و.اظهار داشته حق بوميان منطقه دانسته, و اين امر باعث دستگيرى محمد رفيق دهوارى رييس جهاد کشاورزى و بردن وى به مکان نامشخص شده است از تمامى مردم و کشاورزان شهرستان سراوان درخواست دعاى سربلندى و ازادى اين خدمت گزار فعال رو داريم...

امام جمعه اهل سنت سراوان"

محمد امین دهواری برادر محمد رفیع دهواری رئیس جهاد کشاورزی در پاسخ به سوال گزارشگر کمپین در مورد پیام منتشر شده در شبکه های اجتماعی گفت: ما این سخن را نه تایید می کنیم و نه تکذیب. و تا کنون دلیل اصلی بازداشت وی برای ما مشخص نشده است. اما خود محمد رفیع در تماس با خانواده گفته است: "نگران نباشید موضوع به قضیه دام مربوط می شود."

گفتنی است، برخی منابع از بازداشت رئیس دامپزشکی خاش و زاهدان در ارتباط با همین پرونده خبر داده‌اند.


http://balochcampaign.com/index.php/news/balochestan-news/item/1423-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%88%D8%A7%D9%86

No comments:

Post a Comment