Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

نامه ی خانواده ی جوانان کُرد اهل سنت به کاک حسن امینی و مولانا عبدالحمید.

نامه ی خانواده ی جوانان کُرد اهل سنت به کاک حسن امینی و مولانا عبدالحمید.
بسم الله الرحمن الرحیم
آقایان کاک حسن امینی و مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی!
سلامُ علیکم
همانگونه که مستحضرید فرزندان ما مدت ۵ سال است که تحت ستم و در زندان نگهداری می‌شوند. این عزیزان حدود دو سال تحت شکنجه شدید و در سلول های انفرادی نگهداری شده‌اند و پس از آن در دادگاهی نمایشی و بدون حضور وکیل مدافع به اعدام محکوم شده‌اند. این دادگاه ها همگی کمتر از نیم ساعت طول کشیده‌اند. در این نیم ساعت کیفر خواست قر...ائت شده است و سایر تشریفات دادگاه نیز جریان داشته است. شما خود تصور کنید که آیا زمانی برای دفاع فرزندان وجود داشته‌است. ضمن اینکه قاضی محمد مقیسه با اهانت به ما به دلیل عقایدمان عملاً‌ قبل از دادگاه تصمیم خود را گرفته و اجازه دفاع به این متهمین نداد. و از سوی دیگر هیچ مدرکی علیه فرزندان ما جز اقاریری که از آنها تحت شکنجه گرفته شده وجود ندارد.
این افراد ابتدا به اتهام مشارکت در ترور شیخ الاسلام و ماموستا برهان عالی به اعدام محکوم شدند این در حالی است که فرزندان ما پیش از ترور این افراد بازداشت شده بودند. پس از اعلام عمومی این واقعیت٬ دیوان عالی کشور حکم دادگاه را نقض کرد اما این بار به دلیل اینکه وزارت اطلاعات و دادگاه تصمیمشان برای اعدام این فرزندان را گرفته بود؛ این بار این عزیزان را به اتهام عضویت در گروه های سلفی به اعدام محکوم کرد. در حالیکه این افراد هیچ مشارکتی در این گروه ها و عملیات مسلحانه نداشته اند. مردم محلی همگی به بیگناهی فرزندان ما واقفند و شهادت می دهند.
ما بارها تلاش های شما برای دفاع از این بیگناهان را دیده ایم جزاکم عندالله ٬ اما آنچه سبب شده است دوباره دست به دامان شما به عنوان زعمای دینی اهل تسنن در شرق و غرب کشور شده ایم وضعیت کنونی این افراد است.
از روز شنبه ۲۴ خردادماه جاری این افراد به بخش قرنطینه اعدام زندان قزل حصار فرستاده شده اند و لباس مخصوص زندانیان در انتظار اعدام را برتن آنها کرده اند و حداقل سه بار آنها را پای چوبه دار برده اند و پس از شکنجه روحی و روانی فراوان به سلول های انفرادی بخش قرنطینه اعدام بازگردانده اند. به همین دلیل ما عاجزانه دست به دامان شما شده ایم تا به هر طریق که شما صلاح می‌دانید از مسئولین قضائی و امنیتی بخواهید تا به این شکنجه روحی و روانی فرزندان ما پایان دهند و حکم اعدام آنها را لغو کنند.
با تشکر حبیب الله احمدی – خدارحم دهقانی

 
 

No comments:

Post a Comment